ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«قیام تابستانی»، دور جدید اعتراضات شورش نابودی در بریتانیا

بیش از سه هزار فعال محیط زیست در اعتراض‌های هفته جاری شورش نابودی در بریتانیا شرکت می‌کنند. این اعتراض‌ها علاوه بر لندن در کاردیف، لیدز، بریستول و گلاسگو نیز جریان دارند.

فعالان محیط زیستی «شورش نابودی» دور جدید اعتراض‌هایشان را در پنج شهر بریتانیا، از جمله لندن آغاز کرده اند. آنها نام این دور جدید را که پنج روز به طول خواهد انجامید، «قیام تابستانی» گذاشته اند.

فعالان شورش نابودی در برابر ساختمان دادگاه‌های سلطنتی لندن یک قایق آبی‌رنگ قرار دارند ــ عکس: توئیتر شورش نابودی بریتانیا، @XRebellionUK

دومین روز اعتراض‌های شورش نابودی بریتانیا سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه / ۲۵ تیر به شرق لندن کشیده شد.

۵۰ فعال محیط زیستی ورودی یک کارخانه بتن در شرق لندن را مسدود، و خودشان را به لوله‌های آهنی روبروی آن زنجیر کردند و مانع ورود خودروها به داخل کارخانه شدند.

معترضان با پای پیاده و دوچرخه به محل کارخانه بتن آمده بودند و پلاکاردهایی در دست داشتند که از جمله روی آنها نوشته شده بود: «هوایی که سوگواری‌اش را می‌کنیم».

این کارخانه بتن در حال گسترش است تا بتن مربوط به پروژه ساخت و ساز یک تونل زیر رودخانه تیمز را تأمین کند. شورش نابودی علت اعتراض خود را افزایش آگاهی نسبت به «تأثیرات ویرانگر» توسعه این کارخانه بر مردم محلی و دو دبستان اطراف آن عنوان کرده است.

صنعت بتن یکی از آلاینده‌ترین صنایع محیط زیست است و از عمده‌ترین تولیدکنندگان گاز دی اکسید کربن، یکی از گازهای گلخانه‌ای که به گرمایش جهانی زمین می‌انجامد.

بیش از سه هزار فعال محیط زیست در اعتراض‌های هفته جاری شورش نابودی در بریتانیا شرکت می‌کنند. این اعتراض‌ها علاوه بر لندن در کاردیف، لیدز، بریستول و گلاسگو نیز جریان دارند.

در هر شهر، تمرکز اعتراض‌ها بر یک خطر محیط زیستی است: افزایش سطح آب دریاها، سیلاب‌ها، آتش‌سوزی‌های طبیعی، کاهش و خرابی محصولات کشاورزی و آب‌و‌هوای به‌شدت غیرعادی.

فعالان محیط زیست دوشنبه یک روز پیش از آن یک قایق آبی‌رنگ در اعتراض به افزایش سطح آب دریاها در برابر ساختمان دادگاه‌های سلطنتی لندن قرار دادند. قرار است قایق‌های دیگری در شهرهای دیگر بریتانیا هم به خیابان بیایند. ویدئویی از لحظه ورود این قایق:

This is not just in London - one campaigner tells us “there’s going to be boats all over the country today.” @LBC pic.twitter.com/ljhmGS4pSk\n— Rachael Venables (@rachaelvenables) July 15, 2019

این اعتراض‌ها قرار است تا جمعه ۱۹ ژوئیه ادامه داشته باشند.

‌شورش نابودی یک شبکه بین‌المللی از فعالان ضدسرمایه‌داری حامی محیط زیست است که در اغلب کشورهای اروپایی اعتراض‌هایی ترتیب داده اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.