ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: ملوان ناو آبراهام لینکلن در دریای عرب ناپدید شد

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که جست‌وجو برای یافتن ملوان مفقود شده با همکاری پاکستان و اسپانیا آغاز شده. نشانه‌ای از یک ائتلاف کوچک؟

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از ملوانان ناو هواپیمابر یو اس اس آراهام لینکلن در دریای عرب ناپدید شده است. چهار کشتی از کشورهای اسپانیا، پاکستان و آمریکا در تلاش برای یافتن نشانی از ملوان مفقود شده آمریکایی هستند. نشانه‌ای از یک ائتلاف کوچک؟

ناوگروه یواس‌اس آبراهام لینکلن (عکس: آرشیو)

شبکه «سی ان ان» گزارش داد که از چهارشنبه گذشته تاکنون یک ملوان آمریکایی که بر اساس مقررات ارتش آمریکا نام او پوشیده مانده، مفقود شده است. این ملوان در ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که به خلیج فارس اعزام شده بود اما در دریای عرب متوقف مانده خدمت می‌کرد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تلاش برای جست‌و‌جوی این ملوان ارتش آمریکا خبر داده است. در این بیانیه گفته شده که چهار کشتی از سه کشور جهان در جست‌وجوی ملوان مفقود شده هستند:

«ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز آبراهام لینکلن و ناو یو اس اس لیت گالف و همچنین ناو جنگی آلوارو دی بازان اسپانیا و یک فروند ناو جنگی پاکستان در جست‌وجوی ملوان مفقود شده ارتش آمریکا هستند.»

اواسط خرداد/ اوایل ژوئن سال جاری خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که ناو «یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن»  در دریای عرب و حدود ۳۰۰ کیلومتری ساحل عمان قرار دارد و هنوز وارد خلیج فارس نشده است.

کاپیتان پانتام براون، یکی از افسران ارشد در گفت‌‌وگو با آسوشیتدپرس گفته بود: «نمی‌خواهیم تصادفاً باعث تشدید تنش شویم.»

خبر مشارکت کشتی‌های جنگی اسپانیا و پاکستان با ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا برای یافتن ملوان مفقود شده همزمان با تلاش ایالات متحده آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف جهانی با هدف تضمین امنیت دریانوردی در تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب منتشر شده است.

ژاپن و چین که به ترتیب ۸۰ و ۹۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از تنگه هرمز عبور می‌دهند، برای شرکت در چنین ائتلافی اعلام آمادگی نکرده‌اند. هند نیز اعلام کرده که با اعزام یک ناو جنگی به خلیج فارس به تنهایی امنیت نفتکش‌هایش در خلیج فارس را تأمین می‌کند. جمعه ۱۹ ژوئیه/ ۲۷ تیر یک دیپلمات اروپایی که نام او افشا نشده به خبرگزاری رویترز گفت:

«آمریکایی‌ها می‌خواهند ائتلافی از کشورهای داوطلب تشکیل دهند. هیچکس تمایل ندارد که شریک آمریکا در جنگ احتمالی با ایران باشد.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ دوشنبه ۶ مه/ ۱۶ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای از اعزام ناو یو اس اس آبراهام لینکلن به خاورمیانه خبر داد. در این بیانیه گفته شده بود هدف از اعزام این ناو ارسال «پیامی روشن و عاری از سوءتفاهم» به ایران است که «هرگونه حمله به منافع ایالات متحده و متحدانش با خشونت بی‌امان پاسخ داده می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Saeed

    دریای عرب کجاست؟