ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جبل‌الطارق توقیف نفتکش ایران را یک ماه تمدید کرد

فابیان پیکاردو سر وزیر جبل الطارق اعلام کرد که با دیپلمات‌های ارشد ایرانی در لندن دیدار و گفت‌وگو کرده است. پیکاردو این گفت‌وگوها را «سازنده و مثبت» خواند.

دادگاه عالی جبل‌الطارق توقیف نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران به سوریه را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرد. در همان حال فابیان پیکاردو سر وزیر جبل الطارق اعلام کرد که با دیپلمات‌های ارشد ایرانی در لندن دیدار و گفت‌وگو کرده است. پیکاردو این گفت‌وگوها را «سازنده و مثبت» خواند.

نفتکش عظیم «گریس ۱» که نفت خام ایران را حمل می‌کرد پنج‌شنبه ۱۳ تیر / ۴ ژوئیه در جبل‌الطارق توقیف شد

به گزارش آسوشیتدپرس دولت محلی جبل‌الطارق جمعه ۱۹ ژوئیه/ ۲۸ تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه عالی این کشور توقیف نفتکش «گریس ۱» را تا ۳۰ اوت/۸ شهریور سال جاری و برگزاری یک جلسه استماع دیگر تمدید کرده است.

فابیان پیکاردو، سر وزیر جبل‌الطارق پنجشنبه ۴ ژوئیه/۱۳ تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند سوپرتانکر گریس ۱ در حال انتقال دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام به بندر «بانیاس» در سوریه بود که بر اساس حکم قضایی توسط نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا به دلیل دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شد.

سرپرست وزارت خارجه اسپانیا اما ساعتی بعد اعلام کرد که ایالات متحده از بریتانیا خواسته بود این نفتکش را که در تملک یک شرکت سنگاپوری است، حامل نفت ایران بود و با پرچم پاناما حرکت می‌کرد توقیف کند. ۴۲ تفنگدار دریایی بریتانیا در توقیف این نفتکش شرکت داشتند و ۲۸ نفر خدمه آن توسط مقام‌های جبل‌الطارق به‌عنوان شاهد مورد بازجویی قرار گرفتند. وزارت خارجه ایران در اعتراض به توقیف این نفتکش سفیر بریتانیا در تهران را احضار کرد. علی خامنه‌ای و مقامات ارشد نظامی ایران از این اقدام دولت بریتانیا به عنوان راهزنی دریایی یاد کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس فابیان پیکاردو، سر وزیر جبل‌الطارق جمعه ۱۹ ژوئیه/ ۲۸ تیر در سخنانی در پارلمان جبل‌الطارق اعلام کرد که با دیپلمات‌های ارشد ایرانی به طور محرمانه در لندن دیدار و گفت‌وگو کرده است. ظاهراً این دیدار با هدف تنش‌زدایی از روابط ایران و بریتانیا چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد.

پیکاردو در سخنانی که در پارلمان ایراد کرد گفت به دیپلمات‌های ایرانی در جریان این گفت‌وگو که به تعبیر او «مثبت و سازنده» بود اطلاع داده است که ضرورت دارد روند قضایی توقیف نفتکش ایرانی مختل نشود و این پرونده در حال حاضر در اختیار دادگاه عالی جبل‌الطارق است.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد اگر ایران تضمین دهد که نفتکش توقیف شده این کشور به سوریه نخواهد رفت و تحریم‌های نفتی اروپا علیه سوریه را نقض نخواهد کرد، بریتانیا رفع توقیف این نفتکش را تسهیل می‌کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی همراه با امیر حاتمی وزیر دفاع و محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دولت بریتانیا هشدار داده بودند که توقیف نفتکش ایران بی‌پیامد نیست. هفته گذشته در پی این تنش‌ها، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که شناورهای ایرانی یک فروند نفتکش بریتانیایی را رهگیری کردند که با دخالت ناو «اچ ام. اس مونتروز» بریتانیا نفتکش موفق شد از تنگه هرمز عبور کند. سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای رهگیری نفتکش بریتانیا در حوالی جزیره ابوموسی را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.