ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت ملک سلمان با استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان

پادشاه عربستان با حضور نیروهای آمریکا در پایگاه شاهزاده سلطان در کشورش موافقت کرد. این نیروها قرار است سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا را در عربستان به بهره‌برداری برسانند.

خبرگزاری رویترز شامگاه ۱۹ ژوئیه /۲۸ تیر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت که پادشاه این کشور با حضور نیروهای آمریکا در یک پایگاه نظامی در عربستان موافقت کرده است.

سیستم دفاع موشکی پاتریوت امریکا در ترکیه

بنا به بیانیه دولت عربستان استقرار نیروهای نظامی آمریکا در خاک عربستان برای انجام "عملیات‌های مشترک" در دفاع از "امنیت منطقه، ثبات و تضمین صلح" است.

در گزارش رویترز چیزی درباره تعداد و مقر نیروهای اعزامی آمریکا به عربستان نیامده است.

یک روز پیش از خبر تایید ملک سلمان در پنجشنبه ۱۸ ژوئیه/ ۲۷ تیر شبکه سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که پایگاه شاهزاده سلطان در بیابان‌های شرق عربستان سعودی در انتظار ورود ۵۰۰ نظامی آمریکایی است. پایگاه شاهزاده سلطان عربستان در بیابان‌های شرقی این کشور است.

در حال حاضر تعداد محدود نیروی نظامی و پشتیبانی ارتش آمریکا در پایگاه شاهزاده سلطان حضور دارند. قرار است که‌ این نیروها سامانه پدافند دفاع موشکی پاتریوت را در این پایگاه نظامی برقرار کنند. آنها همچنین مشغول ساخت یک باند پرواز برای جنگنده‌های آمریکایی هستند.

به گزارش ان‌بی‌سی و به نقل از دو منبع در وزارت دفاع آمریکا، افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در عربستان سعودی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پایگاه شاهزاده سلطان مرتبط به مقابله با تهدیدهای ایران است.

سامانه‌های پدافند دفاع موشکی پاتریوت به محل مقر نظامی در عربستان رسیده‌اند و نیروهای حاضر مشغول ساختن سازه‌های مرتبط هستند و این سامانه دفاعی تا میانه ژوئیه قابل بهره‌برداری است.

این اولین بار نیست که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به خاورمیانه می‌برد. این سیستم دفاع هوایی موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک را در تمامی شرایط آب و هوایی و دارد پیش از این در "جنگ خلیج" (۱۹۹۱) برای دفاع از عربستان و اسرائیل به کار گرفته شد.

آمریکا همچنین قرار است جنگده‌هایی را به هم به پایگاه شاهزاده سلطان بفرسد. هواپیما‌ها قرار است در ماه اوت به عربستان منتقل شوند.

به گفته یک مقام وزارت دفاع که با ان‌بی‌سی گفت‌وگو کرده اما نام او نیامده است استقرار نیروهای آمریکا در پایگاه شاهزاده سلطان به آمریکا یک موقعیت دیگر در منطقه برای مقابله با تهدید‌های احتمالی ایران می‌دهد. به گفته این مقام  پایگاه شاهزاده سلطان به نیروهای آمریکایی مزیت "برخورد استراتژیک" و "عمق دفاعی" می‌دهد .نیروهای آمریکایی توانایی این را خواهند داشت که با ایران از راه دور برخورد کنند بدون اینکه در محدوده  خطر دسترسی موشک‌های ایران باشند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.