ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۳ سازمان غیردولتی خواستار توقف «طرح جمع‌آوری کودکان کار» شدند

رئیس بهزیستی تهران گفته که پنجاه تن از کودکان کار مهاجر شناسایی شده «رد مرز» می‌شوند.

۴۳ سازمان غیردولتی در ایران با امضاء نامه‌ای خواستار توقف طرح «جمع‌آوری کودکان کار» شدند. به گفته استاندار تهران از زمان اجرای این طرح تا ۱۹ تیر ۲۴۹ هزار کودک کار «جمع‌آوری شدند».

کودکان کار در تهران به جمع‌آوری زباله مشغول‌ند

تشکل‌های غیردولتی که پیش از این در بیانیه‌ای اجرای این طرح را مبهم و نادرست دانسته بودند، ۲۹ تیر خواستار توقف این طرح شدند.

طرح جمع‌آوری کودکان کار از ۲۲ خرداد در تهران و همزمان در چند شهر دیگر به اجرا گذاشته شد.

محسن بندپی استاندار تهران ۱۹ تیر گفت که از زمان آغاز این طرح ۲۴۹ هزار کودک کار در تهران «جمع‌آوری شدند». به گفته او ۱۸۹ هزار تن از این کودکان مهاجر بودند.

محمدرحیم فاضلی‌نژاد، مدیر اداره بهزیستی استان تهران ۲۴ تیر به سایت «خبرآنلاین» گفت که ۵۰ تن از کودکان مهاجری که در جریان این طرح شناسایی و به مراکز نگهداری منتقل شدند، «رد مرز می‌شوند».

او همکاری نکردن شهرداری تهران برای در اختیار قرار دادن مراکز نگهداری کودکان خیابانی که دستگیر شده بودند، را دلیل این تصمیم اعلام کرد.

به گفته فاضلی‌نژاد ۹۰ درصد کودکانی که در جریان طرح موسوم به «ساماندهی کودکان کار» شناسایی و به مرکز نگهداری یاسر منتقل شدند، مهاجر بودند.

او گفت که در جلسه مشترک میان فرمانداری، شهرداری و بهزیستی تهران تصمیم گرفته شده که کودکان مهاجر به کشورشان بازگردانده شوند.

شکراله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران هم ۲۷ تیر این موضوع را تائید کرد و بدون بیان جزئیات گفت: کودکان مهاجر با هماهنگی وزارت امورخارجه و سفارت افغانستان در تهران تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند.

یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی اما همان روز «رد مرز» کودکان کار مهاجر را غیرقانونی دانست و نسبت به «تبعات داخلی و خارجی» آن هشدار داد.

همزمان با این اظهارات خبرهای تائید نشده‌ای مبنی بر رها کردن کودکان کار خارجی در مرز ایران و افغانستان منتشر شد. مقام‌های دولتی ایران اما تا به حال این موضوع را تائید نکرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.