ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت بودجه طرح «بسته حمایتی» را تامین نمی‌کند

شکاف درآمد و هزینه کارگران به ۴,۹ میلیون رسیده است. طرح توزیع بسته معیشت به دلیل تامین نشدن اعتبار متوقف شده است.

سبد معیشت در ایران به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. نرخ تورم رسمی نیز در آستانه ۴۰ درصد قرار دارد و تورم نقطه به نقطه از ۵۰ درصد گذر کرده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در شورای عالی کار مانع افزایش دستمزدها بر مبنای سبد معیشت شد، شرط ادامه توزیع بسته‌های معیشتی را تامین اعتبار لازم می‌داند.

فاصله دستمزد و هزینه کارگران به نزدیکی پنج میلیون تومان در ماه رسیده است.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران یکشنبه ۳۰ تیر تداوم توزیع بسته‌های حمایتی را تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد.

هئیت وزیران ایران زمستان ۱۳۹۶ پس از افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید اعلام کرد؛ کاهش قدرت خرید را با توزیع بسته‌ حمایتی جبران خواهد کرد.

از زمان اجرای این طرح که بر اساس آن به دهک‌های درآمدی پایین و جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت، تا به حال گزارش دقیقی در باره تعداد جمعیت مشمول و دریافت کننده بسته‌ حمایتی منتشر نشده است.

شریعتمداری پیشتر گفته بود که ۱۱ میلیون نفر از جمعیت ایران مشمول این طرح شده‌اند و بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم ۵ تیر امسال گفت که دولت تا پایان سال توزیع ۴ مرحله بسته حمایتی را پیش‌بینی کرده است.

با این حال شریعتمداری یکشنبه ۳۰ تیر در باره مرحله بعدی توزیع بسته حمایتی، گفت که درصورت تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه این کار را انجام خواهیم داد.

او پیشتر، ۱۵ تیر هم از تامین نشدن اعتبار مالی برای ادامه اجرای طرح بسته معیشتی خبر داده و گفته بود: هر وقت سازمان برنامه و بودجه اعتبار بدهد، وزارت کار توزیع بسته معیشتی را آغاز می‌کند.

طرح توزیع بسته حمایتی از آغاز سال جاری به دلیل عدم تامین اعتبار مالی پیش‌بینی شده متوقف شده است.

دولت در حالی از تامین اعتبار طرح توزیع بسته حمایتی خودداری می‌کند که هزینه سبد معیشت در ایران به نزدیکی هفت میلیون تومان در ماه افزایش یافته است.

فرامرز توفیقی ، رئیس کمیته مزد کانون شوراهای اسلامی کار تهران، از تشکل‌های اقماری خانه کارگر، ۲۵ تیر گفته بود: شکاف دستمزد و سبد معیشت کارگران به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

این رقم برای بازنشستگان حداقل بگیر که دریافتی کمتر از دو میلیون تومان در ماه دارند به بیش از ۵ میلیون تومان می‌رسد.

کانون شوراهای اسلامی کار تهران هزینه سبد معیشت در خرداد امسال را ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد کرده که نزدیک به ۳,۵ برابر حداقل دستمزد کارگران در سال جاری است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بسته حمایتی دولت آخوندی سالهای سال که به لبنانی ها وفلسطینی ها وسوریه ای ها و الشعبی ها تعلق داشته ودار دزیراکه همگی نژادبرترهستند..فقط هزارها خانواده های حزب اللهی درلبنان که علاوه برآپارتمان های مجانی آخوندسازحکومتی ایران نصیب شان شده و خدمات درمانی مجانی وهمچنین بورسیه تحصیلی برای فرزندان شان دراروپا از همان صندوقی پرداخت میشود که قراربوده بسته حمایتی برای مردم ایران باشد...بسته های حمایتی و ازادی ها آنچنانی وغیره که برای عوام فریبی و کشاندن مردم به پای صندوق های رای می باشد فقط وفقط وفقط بزک نمیر بهار میاد ...خربزه با خیارمیاید است ..بسته های حکومتی که برای مردم ایران درنظررگرفته شده است فقط بسته های مواد مخدر- بسته های داروهای تقلبی- و بسته های برچسب چسباندن جاسوس...بی حجاب ...تماس با دشمن...و بسته های پستی شامل احضارنامه ها به دادگاه و اوین است..