ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام هیاتی ازافغانستان برای بررسی رویداد شهر یزد

فرامرز تمنا، از سخنگویان وزارت امور خارجه افغانستان، روز یک شنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۱، در یک نشست خبری در کابل گفت که با تلاش دولت افغانستان، پلیس ایران وارد عمل شده و آزار و اذیت پناهندگان افغان در شهر یزد به پایان رسیده است

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد هیئتی را برای بررسی تلفات احتمالی و خسارات ناشی از حمله شماری از مردم یزد به خانه‌های مهاجرین افغان، به این شهر اعزام می‌کند.

سفارت ایران درکابل سه روز پیش گفته بود که دو مهاجر افغان بعد از تجاوز به یک دختر ۱۸ ساله ایرانی، او را به قتل رسانده که در پی آن شماری از مردم شهر یزد به این رویداد واکنش نشان داده‌اند.

برخی رسانه‌های افغانستان به نقل از پناهندگان افغان مقیم یزد، اعلام کردند که در پی این رویداد پناهندگان مورد هجوم قرار گرفته و بعضی از خانه‌ها نیز به آتش کشیده شده است.

فرامرز تمنا، از سخنگویان وزارت امور خارجه افغانستان، روز یک شنبه ۱۱ تیرماه، در یک نشست خبری در کابل گفت که با تلاش دولت افغانستان، پلیس ایران وارد عمل شده و آزار و اذیت پناهندگان افغان در شهر یزد به پایان رسیده است

فرامرز تمنا، از سخنگویان وزارت امور خارجه افغانستان، روز یک شنبه ۱۱ تیرماه، در یک نشست خبری در کابل گفت که با تلاش دولت افغانستان، پلیس ایران وارد عمل شده و آزار و اذیت پناهندگان افغان در شهر یزد به پایان رسیده است.

وی گفت:  “تا اکنون جزئیات تلفات و یا خسارات به مهاجران افغان مقیم این شهر مشخص نشده است اما هیئتی از سوی سفارت افغانستان برای بررسی این موضوع به این شهر اعزام می‌شود.“

اما هم‌زمان وزارت امور خارجه ایران، شاه مردان قل، کاردار سفارت افغانستان در تهران را در ارتباط به این موضوع احضار کرده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نوشته است که این احضار در اعتراض “به فضا سازی منفی برخی رسانه‌ای افغانستان درباره نحوه برخورد با مهاجران افغان در ایران و قتل یک دختر ایرانی جوان توسط مهاجران افغان”، صورت گرفته است.

محسن پاک آیین، رییس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه ایران در این دیدار با محکومیت قتل این دختر جوان، خواهان رعایت قوانین و مقررات از سوی اتباع افغان مقیم ایران شده و از دولت و سفارت افغانستان در تهران خواست تا به مسئولیت خود در توجیه اتباع این کشور در ایران عمل کنند.

به پایه گزارش ایلنا، کاردار افغانستان نیز در این دیدار از بروز این حادثه ابراز تاسف کرده است و ضمن سپاس‌گزاری از برخورد ایران با اتباع افغانستان، خواستار برخورد قانونی این کشور با افراد متخلف شده است.  

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام که پدرش یزدی ست و مادرش تبر

    در اینکه برادران افغانی گاهی در ناشهروندی گوی سبق می ربایند حرفی درش نیست. اما آنها برادران ما هستند. و باید از آنها حفاظت شود. اما یک مطلب هم مهم است و آن اینکه در شهر شهیدپرو.ر یزد با همه ی زیبایی و امنیتی که داشت مردمانی بشدت امل و متعصب و پرغیرت داشت و حالا هم دارد. یکی از شهرهایی که در آن از قدیم بابی کشی و بعدا بهایی کشی درش انجام شده و حالا هم اشد ازیت و آزارها را بر ار همشهریهای بهایی روا می دارند همین شهر مومنین یزد است. یزدیها اگر چه موجودات بسیار مهمی همچون مصباح یزدی و یا محمد خاتمی و یا سعید مرتضوی و خونخوارانی دیگر را به جامعه ی بشری تقدیم داشته اما مردمی زحمتکش هم بوده اند. اگر آب گوارایی در دسترسشان باشد شخصیتهای بزرگ و انسانی ای را تقدیم خواهند کرد. زنده و باشعور باد ایران و خصوصا شهر زرتشت یزد و کرمان.