ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای سپیده قلیان در زندان قرچک ورامین

سپیده قلیان، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان پرونده اعتراضات هفت تپه اعلام اعتصاب غذا کرد. ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز کارگر در حمایت از او اعلام کرد تا زمان اجرای اصل تفکیک جرائم و انتقال به زندان اوین، با خانواده خود ملاقات نخواهد کرد.

سپیده قلیان، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان پرونده اعتراضات هفت تپه از روز سه‌شنبه اول مردادماه ۹۸ اعلام اعتصاب غذا کرد. او که هم‌اکنون در زندان قرچک ورامین است، گفته در اعتراض به جابجایی‌های متعدد بین زندان‌های مختلف و به دلیل رفتار نامناسب مسئولین با خود و پدر و مادرش تا روز تشکیل دادگاه در اعتصاب غذا خواهد ماند.

سپیده قلیان، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان پرونده اعتراضات هفت تپه

سپیده قلیان از ۳۰ دی ماه سال گذشته که بازداشت شده تاکنون در زندان‌های سپیدار اهواز، زندان اوین و زندان قرچک ورامین نگهداری شده است. او ۱۳ اسفندماه ۹۷ به زندان سپیدار، در اردیبهشت ماه ۹۸ به زندان اوین و در تاریخ ۱۳ خردادماه ۹۸ از بند زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

 مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان در صفحه شخصی اینستاگرام  خود در ارتباط با این موضوع نوشت:

«امروز پدر و مادر پیرم بعد از طی ۱۳ ساعت مسافت از دزفول به تهران و با وجود خستگی و دلی شکسته برای ملاقات با سپیده به زندان شهرری (قرچک) مراجعه کردند. مسئولین پس از تفتیش آن‌ها اجازه حضور در سالن ملاقات و دیدار با سپیده را دادند ولی از بدو ورود یکی از مسئولین زن به خاطر یک انگشتری که در انگشت پدرم بود و در هنگام تفتیش تحویل زندانبان نداده بود، دائما به او تذکر می‌دادند و با ایجاد ناآرامی باعث عدم تمرکز دیدار سپیده با اعضای خانواده ‌شدند. و جای بسی تعجب است زیرا که ماموران متوجه نیستند که باید آرامش برقرار کنند نه رعب و وحشت تا خانواده زندانی بتوانند پس از طی فاصله طولانی و سفر و دوری از فرزند تنها ۲۰ دقیقه با فرزندان‌شان ملاقات کنند. در پی این مساله مشاجره‌ای بین سپیده و ماموران زندان به دلیل بی‌حرمتی‌هایی که به پدر و مادر روا شده رخ می‌دهد. این جریان سپیده را عصبانی و ناراحت کرده و او را به گریه می‌اندازد.»

به گفته مهدی قلیان پس از  تهدید مامورین برای ممنوع الملاقات کردن سپیده قلیان او اعلام کرده تا تشکیل دادگاهش به خاطر ظلم‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که در حق خود و پدر و مادرش روا شده است و انتقال‌های گوناگونش به زندان‌های متعدد دست به اعتصاب غذا زده است.

ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز کارگر

در همین حال به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز کارگر در اعتراض به رفتار پرسنل زندان قرچک ورامین با مادر و پدر سپیده قلیان و دیگر خانواده‌هایی که برای ملاقات به زندان قرچک مراجعه می‌کنند، در نامه‌ای به رئیس زندان اعلام کرد که تا زمان اجرای اصل تفکیک جرائم و انتقال به زندان اوین، با خانواده خود ملاقات نخواهد کرد.

ندا ناجی از ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت شد.

امیرحسین محمدی‌فر و ساناز الله‌یاری، دو تن از اعضای بازداشت‌شده تحریریه نشریه «گام» و از دیگر متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه نیز در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به درخواست‌هایشان و ادامه بازداشت از  پنجشنبه ۱۳ تیر در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

سپیده قلیان، فعال مدنی به همراه اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شدند.

 پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است و قرار است جلسه رسیدگی به اتهامات این متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.