ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: رسماً اعلام می‌کنم هیچیک از پهپادهای سپاه ساقط نشده

حسین سلامی از ارتش آمریکا خواست فیلم اصابت و قطعات پهپاد ایرانی را نشان دهد. ترامپ گفته بود باید در «عمق اقیانوس» در پی پهپاد ساقط شده ایران بود.   

فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به سخنان رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که ادعا کرده بود ارتش آمریکا دو فروند پهپاد سپاه را منهدم کرده، از آمریکا خواست مستندات خود مبنی بر انهدام پهپادهای ایران را ارائه دهد.

نمایی از فیلم روابط عمومی سپاه پاسداران از تصاویر پهپاد ایران بر فراز کشتی تهاجمی یو اس اس باکسر در خلیج فارس

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ظهر چهارشنبه ۲ مرداد در بازدید از پروژه احداث آزادراه خرم‌آباد-اراک در جمع خبرنگاران گفت: رسماً اعلام می‌کنم که هیچ پهپادی از سپاه پاسداران ساقط نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود کشتی تهاجمی «یو اس اس باکسر» آمریکا یک فروند پهپاد ایرانی را ساقط کرده است. سپاه پاسداران اما با انتشار فیلمی که پهپاد ایرانی از کشتی تهاجمی باکسر گرفته بود، این ادعا را تکذیب کرد.

روز گذشته (سه‌شنبه یکم مرداد) ژنرال کنث مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا گفت:

«ما اطمینان داریم که یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌ایم، امکان دارد که دو پهپاد را سرنگون کرده باشیم.»

فرمانده سپاه در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران گفت: «پهپاد ما سه ساعت و چهل دقیقه بر فراز آب‌های خلیج فارس در گردش بوده و کار مراقبت و نظارت را انجام داده است. اگر دشمنان ما ادعایی از سرنگونی پهبادهای ایرانی دارند مستنداتی را ارائه دهند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت:

«اگر ایرانی‌ها به دنبال پهپادشان هستند لباس غواصی‌ بپوشند و در کف اقیانوس دنبال آن بگردند. ما مجبور شدیم به آن شلیک کنیم و پهپاد سقوط کرد.»

سلامی در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران گفت:

«قاطعانه می‌گویم که این یک دروغ بزرگ است و آن را نیز اثبات کردیم، ما هر عملی را که انجام دادیم آن را اثبات کردیم، دشمنان نیز ادعای خود را ثابت کنند. فیلم اصابت و قطعات پهپاد ایرانی را نشان دهند و ادعای خود را اثبات کنند چرا که تنها با حرف هیچ کس ادعای آن‌ها را نمی‌پذیرد.»

حدود یک ماه پیش،جمهوری اسلامی اعلام کرد که یگان موشکی سپاه یک فروند پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا را «که وارد حریم هوایی ایران شده بود» در تنگه هرمز ساقط کرده است اما آمریکا با رد این ادعا گفت که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی بوده است. رئیس جمهوری آمریکا گفت در واکنش به سرنگون شدن پهپاد آمریکایی، دستور حمله به سه موضع مختلف در ایران را صادر کرده، اما وقتی شنیده که در این حملات ۱۵۰ نفر کشته می‌شوند، این حمله را متوقف کرده است. از آن زمان رقابتی بین ایران و آمریکا بر سر پهپاد درگرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.