ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ۹ خدمه هندی نفتکش ریاح را آزاد کرد

همچنان ۲۱ شهروندی هندی که روی دو نفتکش ریاح و ستینا ایمپرو کار می‌کنند در بازداشت‌اند. خدمه هندی نفتکش ایران در جبل‌الطارق هم بازداشت‌اند.

ایران ۹ نفر از ۱۲ خدمه هندی نفتکش ریاح را که ۱۲ ژوئیه توقیف شده بود، آزاد کرد. همچنان ۲۱ شهروندی هندی که به عنوان خدمه دو نفتکش توقیف‌شده کار می‌کردند در بازداشت‌اند: سه خدمه هندی دیگر در نفتکش ریاح و ۱۸ خدمه هندی نفتکش «استینا ایمپرو» که با پرچم بریتانیا حرکت می‌کرد و توسط نیرو‌های سپاه پاسداران توقیف شد.

خدمه هندی نفتکش ریاح در بندر عباس (عکس: توییتر ))

به گزارش ایندیا تودی سفارت هند در تهران موفق شد روز گذشته (پنجشنبه) به ۱۸ خدمه نفتکش «استینا ایمپرو» بریتانیا که در بندرعباس پهلو گرفته دسترسی کنسولی پیدا کند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه، پنجشنبه گذشته (۲۷ تیر) از توقیف یک کشتی خارجی با قابلیت حمل یک میلیون لیتر سوخت در جنوب جزیره لارک خبر داد. بعداً معلوم شد نفتکش توقیف شده «ریاح» نام دارد و در تملک امارات است و با پرچم پاناما حرکت می‌کرده است. سپاه ادعا کرد که این نفتکش حامل سوخت قاچاق بود.

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که ملاقات کنسولی با سایر خدمه نفتکش از سوی نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دیگر کشورهایی که اتباعشان در این نفتکش هستند نیز هماهنگ شده و به زودی انجام خواهد شد.

۲۴ خدمه هندی سوپرتانکر «گریس ۱» حامل نفت خام ایران که در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد نیز زندانی‌اند. دادگاه عالی جبل‌الطارق توقیف «گریس ۱» را تا ۳۰ اوت/۸ شهریور سال جاری تمدید کرده است.

دیپلمات‌های هندی به خدمه «گریس ۱» هم دسترسی کنسولی پیدا کرده‌اند و در ملاقات و گفت‌وگو با آن‌ها اطمینان داده‌اند که دولت هند همه تلاش خود را برای آزادی و بازگشت آن‌ها به این کشور به کار می‌بندد.

راوش کومار، یک سخنگوی وزارت خارجه هند با تأیید صحت و سلامت خدمه هندی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق گفته است:

«ما دیدیم که خدمه بازداشتی نفتکش ایرانی آرام و خونسرد بودند و بی‌هیچ نشانه‌ای از واهمه و ترس. به طور منظم با خانواده‌هایش در تماس بودند و ما هم به آن‌ها اطمینان دادیم که دولت هند تلاش می‌مند زمینه آزادی و بازگشت آن‌ها را فراهم کند.»

پنجشنبه ۲۵ ژوئیه/ ۳ مرداد نمایندگان نظامی آمریکا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر در ستاد سنتکام  واقع در «تامپا» در ایالت فلوریدای آمریکا جلسه ویژه‌ای برای ایجاد یک ائتلاف دریایی در جهت تأمین آزادی دریانوردی در خلیج فارس تشکیل دادند. امارات متحده عربی، بریتانیا و جند کشور اروپایی هم در این نشست حضور داشتند. فرماندهی مرکزی آمریکا قصد دارد به‌منظور نظارت و امنیت بیشتر در آبراه‌های کلیدی خاورمیانه عملیات «سنتینل» (نگهبان) را با کمک هم‌پیمان‌های خود اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.