ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد نماینده مجلس ایران از گرانی چادر: مافیای چادر مشکی وجود دارد

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مجلس ایران، از گرانی قیمت چادر انتقاد کرده و گفته قیمت چادر ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مجلس ایران، از گرانی قیمت چادر انتقاد کرده و گفته قیمت چادر ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

ایران بزرگ‌ترین وارد کننده پارچه چادری مشکی است

او گفته پیشنهاد و تلاشی برای قرار دادن پارچه چادری در لیست ارز دولتی انجام نشده و حتی معافیت‌های خاص هم برای تولید این نوع پارچه در نظر گرفته نشده است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس گفته افراد و تجاری حاضرند در این زمینه پیگیری و سرمایه‌گذاری کنند ولی نیاز به مشوق‌هایی از جمله معافیت‌های مالیاتی و دریافت ارز یارانه‌ای دارند «اما متاسفانه تلاشی در این راستا نشده است».

او با انتقاد از دولت گفته با توجه به اینکه دبیرخانه کارگروه مد و لباس زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد انتظار این بوده که وزارت‌خانه در این زمینه تلاش بیشتری می‌کرد.

سعیدی مبارکه خطاب به دولت گفته:

«اصلا دولت پاسخ منطقی دهد که چرا با وجود آن که مصرف چادر در کشور زیاد است اما تولید ژاپنی و سوئیسی وارد می‌شود و کارخانه تولید چادر با کیفیت در کشور وجود ندارد.»

این نماینده مجلس همچنین گفته معتقد به وجود مافیایی در حوزه چادر است:

«مطلع هستم زمانی ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها حاضر بودند در کشور ما این سرمایه‌گذاری را انجام دهند و آن را به تولید برسانند اما دست‌های پشت پرده اجازه نداد.»

بر اثر سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، پارچه در ایران گران شده است. تولیدکننده‌هایی که زیر نظر نهاد دست‌‌ساز «بنیاد ملی مد و لباس اسلامی» فعالیت می‌کردند، برای ادامه کارشان با بحران روبه‌رو شده‌اند. دولت روحانی هم به دلیل مشکلات ژرف اقتصادی نمی‌تواند تسهیلات سابق را برای تولیدکنندگان «چادر ملی» فراهم کند. شرکت‌هایی مانند مؤسسه «حجاب‌گستر» یا شرکت «حجاب» شهرکرد برای اینکه بتوانند چادر مشکی‌هایشان را در بازار بفروشند، ناگزیرند به آن مارک ترکیه بزنند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.