ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه اعدام در بحرین: دو نفر را به اتهام «تروریسم» تیرباران کردند

فعالان بحرین اعدام‌ علی العرب و احمد الملالی را محکوم کردند و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از بابت این اعدام‌ها ابراز تاسف و نگرانی کردند.

بحرین دو مرد را به اتهام «تروریسم» در دادگاهی گروهی محاکمه و آنها را اعدام کرد. فعالان مدنی بحرین این اعدام‌ها را محکوم کردند و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از انجام این اعدام‌ها ابراز تاسف و نگرانی کردند.

دو تن از مخالفان دولت بحرین به نام احمد الملالی و علی العرب اعدام شدند

به گزارش اسوشیتدپرس، فعالان بحرین نام دو تن از اعدام‌شدگان را علی العرب و احمد الملالی اعلام کردند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این دو تیرباران شده‌اند.

احمد الحمادی، دادستان کل بحرین روز شنبه ۲۷ ژوئیه/ ۵ مرداد در صفحه اینستاگرام دادستانی عمومی بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده که افراد اعدام شده علاوه بر ارتکاب برخی جرایم، در عملیات تروریستی‌ای مشارکت کرده بودند که در آن یک افسر امنیت این کشور کشته شده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از بحرین خواسته بودند این اعدام‌ها را متوقف کند. آنها نگران بودند که این متهمان به دلیل شکنجه و نبود یک دادگاه عادلانه، وادار به اعتراف شده باشند.

بحرین همچنین اعلام کرده که یک مرد دیگر را نیز اعدام کرده است اما نام او مشخص نیست. اتهام او ارتکاب قتل بوده است.

اسوشیتدپرس گزارش داده که دادگاه این فرد مجزا برگزار شده و به تروریسم بی‌ارتباط بوده است.

خبرگزاری رویترز هم نوشته است اتهام نفر سوم قتل امام جماعت یک مسجد بوده است.

خبرگزاری تسنیم اما هر سه تن را از مخالفان دولت بحرین دانسته و اتهامات آنها را «واهی» توصیف کرده است.

جمعیت الوفاق بحرین که شیعیان این کشور را نمایندگی می‌کند در توئیتر خود نسبت به اجرای حکم اعدام علی العرب و احمد الملالی اعتراض کرده است.

حزب الوفاق یا جمعیت وفاق ملی اسلامی بزرگ‌ترین حزب بحرین است.

در بحرین شیعیان در اکثریت‌اند اما حکومت در دست سنی‌هاست. در سال‌های اخیر به ‌ویژه پس از تحولات در کشورهای عربی، شیعیان بارها علیه حکومت بحرین دست به تظاهرات زدند. ۱۸ نماینده حزب وفاق در پارلمان در سال ۲۰۱۱، در اعتراض به سرکوب اعتراض‌های مدنی از سمت خود کناره‌گیری کردند.

در سال‌های گذشته مخالفان دولت بحرین به اتهام‌های مربوط به تروریسم و ارتباط با کشورهای معاند از جمله ایران و قطر به حبس‌های طولانی مدت و اعدام محکوم شده‌اند.

بحرین ایران را متهم به دخالت در امور خود و تحریک شیعیان می‌کند. ایران اما این اتهامات را رد می‌کند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر در جهان بارها حکومت بحرین را به ‌دلیل نقض حقوق بشر و بد رفتاری با مخالفان مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.