ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن سه پلیس بر اثر حمله انتحاری طالبان در غزنی

حمله انتحاری طالبان با استفاده از خودروی هاموی دزدیده شده از ارتش، به کشته شدن سه افسر پلیس و زخمی شدن ۱۲ پلیس دیگر منجر شد.

یک مقام افغانستان گفت که دست‌کم سه افسر پلیس این کشور در جریان حمله انتحاری طالبان به مقر فرماندهی پلیس غزنی کشته شدند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، احمدخان صراط، سخنگوی رئیس پلیس غزنی گفت که انفجار صبح شنبه ۲۷ ژوئیه/ ۵ مرداد در ولسوالی آب‌بند، به زخمی شدن ۱۲ پلیس دیگر نیز منجر شده است.

او گفت طالبان که بیشتر ولایت غزنی را در اختیار دارد، با استفاده از یک خودروی دزدیده شده از ارتش، این حمله را صورت داده است. بخشی از مقر فرماندهی غزنی بر اثر این حمله تخریب شده است.

طالبان گستره وسیعی از افغانستان را در کنترل خود دارد و هر روزه در سراسر کشور حملاتی را صورت می‌دهد که بیشتر آنها متوجه نیروهای امنیتی افغان است.

ولایت غزنی روز پنج‌شنبه گذشته نیز شاهد رویارویی مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان بود که حدود یک ساعت به طول انجامید. رئیس پلیس ولسوالی خوگیانی و سه افسر دیگر در جریان این درگیری کشته شدند.

هر دو گروه طالبان و داعش در افغانستان با دولت این کشور در جنگ هستند. طالبان معمولاً نیروهای افغان و مقامات دولتی را هدف قرار می‌دهد و هدف حملات داعش در اغلب موارد اقلیت شیعه‌مذهب بوده است.

طالبان اما در ماه‌های گذشته همزمان با شرکت در گفت‌وگوهای صلح افغانستان بر حملات خود به نیروهای امنیتی افغان افزوده است. به گفته کارشناسان، حملات طالبان اهرم فشار این گروه در مذاکرات صلح با ایالات متحده است.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در هفته گذشته با مقام‌های دولت افغانستان و سیاستمداران افغان دیدار کرد. خلیل‌زاد قرار است به زودی دور تازه گفت‌وگوها با طالبان را در قطر آغاز کند.

دور هفتم گفت‌وگوهای مستقیم میان طالبان و ایالات متحده اوایل ژوئیه برگزار شد. در همین دور، نشست بین‌افغان نیز محقق شد که طی دو روز با میزبانی مشترک آلمان و قطر در دوحه برگزار شد.

دولت افغانستان نماینده رسمی در این نشست نداشت که دلیل آن امتناع طالبان از مذاکره مستقیم با دولت بود.

طالبان معتقد است دولت افغانستان دست‌نشانده ایالات متحده است و هر گونه قرارداد صلح از خلال مذاکره مستقیم با ایالات متحده می‌تواند محقق شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.