ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: معلمان بازنشسته برای دومین روز پیاپی تجمع کردند

معلمان بازنشسته می‌گویند: «تاخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان، زندگی آنها را با دشواری مواجه می‌سازد».پلیس معترضان را متفرق کرد.

جمعی از معلمان بازنشسته ایران برای دومین روز پیاپی مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. معترضان خواستار پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت خود هستند.

تجمع معلمان بازنشسته مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه

یکشنبه ششم مرداد شماری از معلمان بازنشسته ایران برای دومین روز پیاپی در تهران مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

معترضان که شنبه پنجم مرداد نیز در اعتراض به تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت در همین مکان تجمع کرده بودند، گفتند: «تاخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان، زندگی آنها را با دشواری مواجه می‌سازد».

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گزارش کرد؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حاضر شده است اما توضیحی در باره سخنان او ارائه نکرد.

در تصاویر و گزارش‌های منتشر شده حضور ماموران پلیس پررنگ است.

کانال تلگرامی شورای بازنشستگان هم در این رابطه گزارش کرد: ماموران پلیس با خشونت به معترضان حمله کردند.

در یک ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پلیس با حضور در جمع معترضان آنان را پراکنده می‌کند.

    یک روز قبل نیز معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حاضر شده بود، معلمان بازنشسته اما سخنان او را «وعده‌های تکراری» دانستند.

    معلمان بازنشسته که سال گذشته (۱۳۹۷) بازنشسته شدند، امروز مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه روی زمین نشستند.

    وزارت آموزش و پرورش ایران در پاسخ به اعتراض معلمان بازنشسته، سازمان برنامه و بودجه را مقصر دانسته و اعلام کرده است: این سازمان باید بودجه لازم برای پرداخت پاداش بازنشسته‌گان را تامین کند.

    معلمان بازنشسته امروز یک پارچه نوشته که بر آن نوشته شده بود؛ «پاداش پایان خدمت بازنشستگی حق مسلم است»، همراه داشتند.

    آنها گفتند: «تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت که تنها امید ما برای سال‌های بازنشستگی و پیری است، ارزش آن را به شدت کاهش می‌دهد. با توجه به نرخ تورم از ارزش واقعی پاداش هر ماه که می‌گذرد، کاسته می‌شود و این به ضرر ما بازنشستگان است».

    در جریان تجمع روز گذشته فرهنگیان بازنشسته یکی از معترضان بر اثر فشارهای روحی و روانی از حال رفت و به بیمارستان منتقل شد.

    معلمان شاغل و بازنشسته ایران از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ بارها مقابل ساختمان آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

    همچنین معلمان شاغل سه مرتبه در اعتراض به خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و وضعیت معیشتی تحصن کردند.

    وزیر آموزش و پرورش پیشین که گفته می‌شود به خاطر نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مقام خود کناره گیری کرد، کمبود منابع مالی را دلیل تاخیر در پرداخت پاداش، اضافه کاری و دیگر مزایای معلمان اعلام کرده و گفته بود که این وزارتخانه چاره‌ای جز خرید خدمت از بخش خصوصی ندارد.

    در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.