ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه یک شبکه سندیکائی جهانی به خامنه‌ای در اعتراض به سرکوب فعالان کارگری ایران

«شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه» متشکل از بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری جهان خواهان آزادی بی‌قیدوشرط فعالان کارگری بازداشت‌شده است.

«شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه» متشکل از بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری جهان در نامه‌ای به علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی به سرکوب فعالان کارگری و روزنامه‌نگاران اعتراض کرده و خواستار رعایت پیمان‌های بین‌المللی از سوی حکومت ایران و آزادی بدون قید و شرط فعالان کارگری، روزنامه‌نگاران و فعالان اجتماعی زندانی شده است.

بازداشت‌شدگان روز کارگر ــ آنیشا اسداللهی، عاطفه رنگریز (بالا، راست به چپ)، مرضیه امیری و ندا ناجی (پایین، راست به چپ)

نامه سرگشاده شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه در ۲۵ ژوئیه / ۳ مرداد که «همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران ــ فرانسه» آن را به فارسی منتشر کرده است، بر دستگیرشدگان تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس متمرکز است.

در این بیانیه آمده است:

«خانم‌ها آنیشا اسدالهی، عاطفه رنگریز و ندا ناجی ازفعالین حقوق مزدبران و همچنین مرضیه امیری روزنامه نگار خودسرانه هفته‌ها است که بدون اجازه دسترسی به وکیل مدافع در بازداشت به سر می‌برند. آن‌ها متهم به "فعالیت علیه امنیت ملی" شده‌اند، آن هم به صرف شرکت در تجمع مسالمت آمیز روز اول ماه مه. در روزهای اولیه آن‌ها را در سلول‌های انفرادی زندانی کردند و مورد اذیت و آزار و شکنجه واقع شدند. کمی بعد ندا ناجی در پی جراحت‌های ناشی از ضرب و شتم به بهداری زندان منتقل می‌شود. هم اکنون عاطفه رنگریز و ندا ناجی را به بند ویژه زندانیان شرور و خشن برده‌اند که در معرض خشونت قرار دارند.»

شبکه سندیکائی جهانی همبستگی و مبارزه در ادامه به اتهامات وارد شده به ساناز الهیاری، امیر امیرقلی و امیر حسین محمدی فرد، اعضای هیأت تحریریه نشریه گام، و اعتصاب غذای آن‌ها اشاره کرده است. اسماعیل بخشی، فعال کارگری نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، شهروند‌ـ‌خبرنگار پیگیر حقوق کارگران نیز از دیگر زندانی‌هایی هستند که این نامه به آنها اشاره کرده است.

در پایان این نامه سرگشاده آمده است:

«ما سازمان‌های سندیکایی امضاکننده این نامه این اعمال سرکوبگرایانه و اذیت و آزارهای غیرقابل تحمل علیه سندیکالیست‌ها و فعالین مدافع حقوق کارگران را قویاً محکوم می‌کنیم. ما از رژیم ایران می‌خواهیم که به پیمان‌های بین‌المللی که دولت ایران امضا کرده، از جمله حق ایجاد تشکل‌های مستقل، حق برگزاری تجمعات، حق اعتصاب، و حق قراردادهای جمعی، احترام بگذارد. ما قویاً خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری همه سندیکالیست‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالین زندانی هستیم.»

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.