ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحث در آلمان درباره حضور نظامی در تنگه هرمز

اتحادیه فدرال اقتصاد آلمان خواهان حضور نظامی این کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز شد. کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان (بوندستاگ) از این درخواست حمایت کرد.

اتحادیه فدرال اقتصاد آلمان خواهان حضور نظامی این کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز شد. کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان (بوندستاگ) از این درخواست حمایت کرد.

توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» بریتانیا توسط نیروهای سپاه پاسداران در پاسخ به توقیف نفتکش «گریس ۱» زمینه‌ساز نشکیل ائتلاف دریایی اروپا شد

به گزارش خبرگزاری آلمان، دیتر کمف، رئیس اتحادیه فدرال اقتصاد آلمان اعلام کرد که امنیت تنگه هرمز برای این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا به جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پیش از این نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان خواهان حضور نظامی این کشور در خلیج فارس شده بود. روتگن به رسانه‌های آلمان گفته است اگر ایران امنیت آبراه بین‌المللی در تنگه هرمز را به خطر بیندازد، حضور نظامی این کشور در چارچوب یک ائتلاف دریایی به رهبری اروپا ضرورت دارد.

به گفته رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان احتمال آنکه این کشور درگیر مناقشه هسته‌ای ایران و آمریکا هم بشود بسیار اندک است. آلمان مانند فرانسه و بریتانیا از برنامه جامع اقدام مشترک همچنان حمایت می‌کند اما خواهان گفت‌وگوهای جداگانه‌ای درباره تحدید نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و نظارت بر برنامه موشکی سپاه پاسداران است.

حزب سوسیال دموکراسی آلمان اما با حضور نظامی این کشور در خلیج فارس مخالفت کرده است. نیلز اشمید، سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان در گفت‌وگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه گفت حضور در خلیج فارس جزو وظایف ارتش آلمان نیست.

امید نوری‌پور، سخنگوی حزب سبزها در بوندستاگ اما در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمان خواهان حضور نظامی این کشور در خلیج فارس شده است. به گفته نوری‌پور، حضور نظامی آلمان به برقراری ثبات و امنیت در خلیج فارس کمک می‌کند.

پس از توقیف نفتکش «استنا ایمپرو»  بریتانیا توسط نیروهای سپاه پاسدران در پاسخ به توقیف نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق، بریتانیا خواهان تشکیل ناوگان اروپایی برای مقابله با چنین اقداماتی شد. فرانسه، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا تاکنون برای شرکت در یک ائتلاف دریایی تلویحاً یا آشکارا اعلام آمادگی کرده‌اند.

دولت روحانی روز گذشته (یکشنبه) همزمان با ورود ناو دانکن بریتانیا به خلیج فارس اعلام کرد که تشکیل ائتلاف دریایی «پیام خصمانه‌ای» دارد.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به بریتانیا پیشنهاد داد دو نفتکش توقیف شده ایرانی و بریتانیایی با یکدیگر مبادله شوند. وزیر خارجه بریتانیا اما این تقاضا را نپذیرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    کجایی فردوسی که دوباره بگی به جایی رسیده است کار اما این دفعه برا این اروپایی ها ، المانی که کم و زیاد کردن نیروی نظامی ارتشش باید با موافقت متفقین باشه می خواد نیرو بفرسته دریای فارس تفو بذ او ای چرخ گردون تفو