ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش سازمان ملل: در سال جاری نظامیان دولت و ناتو بیشتر از طالبان در افغانستان غیرنظامی کشته‌اند

بر اساس گزارش دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی دست‌کم ۳۸۰۰ غیر نظامی در درگیری‌ها با طالبان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی دست‌کم ۳۸۰۰ غیر نظامی در درگیری‌ها با طالبان کشته شده‌اند. در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تلفات غیر نظامیان در افغانستان ۲۷ درصد کاهش یافته است اما با یک تفاوت مهم: در سال جاری تعداد بیشتری غیرنظامی در اثر بمباران‌های هوایی و حملات زمینی ارتش افغانستان جان خود را از دست داده‌اند: ۳۰ درصد بیش از سال گذشته.

گزارش سازمان ملل: در سال جاری نظامیان دولت و ناتو بیشتر از طالبان در افغانستان غیرنظامی کشته‌اند (عکس آرشیو)

با تکیه بر آمار یوناما می‌توان گفت تعداد غیرنظامیانی که در اثر بمباران‌های هوایی و حملات زمینی ارتش افغانستان و ناتو کشته شده‌اند، بیش از تعداد غیر نظامیانی است که در حملات طالبان جان خود را از دست داده‌اند. یک روند تازه در جنگ افغانستان. سازمان ملل اعلام کرد که این روند تازه غیر قابل قبول است و از هر دو طرف درگیری، یعنی هم از دولت افغانستان و ناتو و هم از طالبان خواست که در حفاظت از جان غیر نظامیان تلاش بیشتری کنند.

یوناما در گزارش تازه خود اعلام کرد درگیری‌های زمینی میان طرف‌ها از عوامل عمده تلفات غیرنظامیان است، چنانکه یک سوم غیر نظامیان در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش استفاده از مواد انفجاری جاسازی شده به خصوص در حمله‌های غیرانتحاری مسبب ۲۷ درصد تلفات از دومین عامل عمده تلفات غیرنظامیان است در همان حال تلفات غیرنظامیان در نتیجه عملیات هوایی به ۱۴ درصد رسیده است.

نشست بین طرف‌های افغان در قطر، یکشنبه ۱۶ تیر / ۷ ژوئیه آغاز شد و نیمه‌شب دوشنبه ۱۷ تیر / ۸ ژوئیه با صدور قطع‌نامه‌ای به کار خود پایان داد. در قطعنامه پایانی این نشست بر رساندن تلفات غیر نظامیان به صفر تأکید شده بود.

یوناما بر این سند تأکید کرده است. تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت:

«همه پیام نمایند‌گان افغان در گفت‌وگوهای دوحه را به صورت واضح و رسا شنیدند – تلفات غیرنظامیان را به صفر برسانید.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.