ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آلمان: حضور نظامی آلمان در خلیج فارس محتمل نیست

واشنگتن رسماً از آلمان، فرانسه و بریتانیا درخواست کرد به ائتلاف دریایی در خلیج فارس ملحق شود. آلمان این درخواست را رد کرد.

سفارت آمریکا در برلین اعلام کرد که واشنگتن رسماً از آلمان، فرانسه و بریتانیا درخواست کرده است به ائتلاف دریایی برای تضمین امنیت تنگه هرمز و مقابله با رفتارهای تهاجمی ایران ملحق شوند.  وزارت خارجه آلمان بلافاصله پاسخ داد که حضور نظامی آلمان در خلیج فارس فعلاً محتمل نیست.

ساختمان وزارت خارجه آلمان در برلین

یک سخنگوی سفارت آمریکا در برلین سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه/ ۸ مرداد از درخواست رسمی ایالات متحده برای پیوستن آلمان به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در خلیج فارس خبر داد:

«ما رسما از آلمان درخواست کردیم برای مقابله با تهاجم ایران و برقراری امنیت در تنگه هرمز به فرانسه و بریتانیا بپیوندد. اعضای دولت آلمان به صراحت گفته‌اند که از ناوبری آزاد باید حفاظت کرد. پرسش این است که چه کسی باید حفاظت کند؟»

روز گذشته دیتر کمف، رئیس اتحادیه فدرال اقتصاد آلمان اعلام کرد که امنیت تنگه هرمز برای این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا به جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیش از آن هم نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان خواهان حضور نظامی این کشور در خلیج فارس شده بود. روتگن به رسانه‌های آلمان گفته بود اگر ایران امنیت آبراه بین‌المللی در تنگه هرمز را به خطر بیندازد، حضور نظامی این کشور در چارچوب یک ائتلاف دریایی به رهبری اروپا ضرورت دارد. سخنگوی سفارت آمریکا به این سخنان اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت خارجه آلمان بلافاصله پاسخ داد که حضور نظامی این کشور در خلیج فارس فعلاً محتمل نیست.

چند ساعت قبل از آنکه دولت آمریکا از آلمان رسماً بخواهد به ائتلاف دریایی در خلیج فارس بپیوندد، آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان گفته بود:

«ما وقتی می‌توانیم درباره ائتلاف دریایی صحبت کنیم که بدانیم دقیقاً چه نقشه‌ راهی تدوین شده است.»

پس از توقیف نفتکش «استنا ایمپرو»  بریتانیا توسط نیروهای سپاه پاسداران که به عنوان پاسخ به توقیف نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق درک شد، دولت ترزا می تشکیل جلسه اضطراری داد و جرمی هانت، وزیر خارجه پیشین بریتانیا در پارلمان این کشور پیشنهاد ائتلاف دریایی به رهبری اروپا را مطرح کرد. اما به زودی بوریس جانسون به نخست‌وزیری بریتانیا رسید و تغییرات بزرگی در کابینه اتفاق افتاد، از جمله جرمی هانت رفت و دومینیک راب وزیر خارجه شد. همزمان با این تحولات پنجشنبه ۲۵ ژوئیه/ ۳ مرداد نمایندگان نظامی آمریکا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر در ستاد سنتکام  واقع در «تامپا» در ایالت فلوریدای آمریکا جلسه ویژه‌ای برای ایجاد یک ائتلاف دریایی تشکیل دادند. بر اساس اطلاعاتی که زوددویچه تسایتونگ به دست آورده، بریتانیا در این جلسه رسماً اعلام کرد که قصد دارد در تشکیل ائتلاف دریایی با آمریکا هم‌پیمان باشد.

آلمان، فرانسه و بریتانیا در تلاش‌اند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند. به همین سبب پارلمان آلمان نیز با طرح تشکیل ائتلاف دریایی بریتانیا مخالفت نکرد. اما اکنون وضع متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    درهیچ قشون نظامی امریکا وانگلیس چه به عراق و چه به لیبی هم دولت آلمان شرکت نکرد ولی ثمره قوشون کشی ها نظامی دیگران چه قبل ازقشون کشی به این کشورها و چه بعدازآن نصیبش بوده وشده است بهره برداری کرد -دربروز دوران درگیری مردمان ایران با حکومت پهلوی و نظامیون پهلوی هم بی طرفی خودرا هوشمندانه ومنافع مندانه حفظ کرد ودرتبللیغات آنچنانی که فرانسه وانگلیس درهیولای ظلم بودن حکومت پهلوی و موهبت اللهی که با خمینی نصیب مردم خواهد شد هم شرکتی نداشت ودانسته برمنافعش سکوت اختیارکرد..هیتلربا کشتاریهودیان وبرای اجرای اهدافش درتصاحب قاره افریقا و آسیا آنهم برای چپاول منابع نفتی و معدنی این دوقاره برطبل رفاقت با مسلمانان می کوبید وحتی مراجع دینی مسلمان ازمصررا به دربارش می پذیرفت و مسلمانان وی را بعنوان فردی درنابودکردن یهودیان بسیاردوست داشته ودارند بدون آنکه واقعیت را بدانند..بدفعات فیلم های مستندی ازگفتگوهای هیتلرو مقاماتش درتلویزون آلمان پخش میشود که هیتلر به مقام حکومتی اش دروصف مسلمانان گفته بود همگی انگل هائی هستند که کره زمین را آلوده کرده اندکه بعدازنابودی یهودیان نوبت نابود کردن مسلمانان خواهد شد ولی برای حمایت ازسریازان ما نیازی به همکاری آنها داریم...دریوگسلاوی که مسلمانان هیتلرپرست با نظامیون هیتلر مشغول کشتار یوگسلاوی ها بودند که آنهم بهانه ای برای بسیاری یوگسلاوی ها بود درکشتار ضرب های یوگسلاوی برعلیه مسلمان !!..آلمان که سرمایه گذاری های کلان حکومت آخوندی و علی خامنه ای و آقازاده ها و سپاه پاسداران و اخوندسانان آنهم ازپولهای نفتی ومنابع معدنی ایران انبارشده درآلمان و آنهم بدور ازاطلاع مردم ایران و حالا هم مقادیرنجومی از150میلیاردلاراوبامائی ضمیمه آن شده است چرا آلمان باید پا به بخت خودش بزند و با اخلال گران منافعش که امریکا وانگلیس باشند همکاری کند؟ باید دانسته باشید که تمامی نقشه های برج ها و مجتمع های آنچنانی و ویلاهای آنچنانی آقازاده ها درایران را درآلمان واتریش طراحی ومحاسبه می کنند وحتی آهن الات و مصالح شان ازاین دوکشور به ایران فرستاده میشود..