ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف هم تحریم شد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که محمدجواد ظریف، ، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در فهرست تحریمی‌های آمریکا قرار گرفته است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در وب‌سایت خود در روز چهارشنبه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام کرد که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در فهرست تحریمی‌های آمریکا قرار گرفته است.

محمدجواد ظریف

دلیل تحریم شدن محمدجواد ظریف این ذکر شده که او زیر فرمان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی عمل می‌کند، که خود پیشتر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.

ظریف در توئیتر به تحریم خود واکنش نشان داد. او نوشت: دلیل تحریم من این است که «سخنگوی اول ایران در سراسر دنیا هستم». او در این توئیت افزود که در خارج دارایی ندارد و تحریم روی او و خانواده‌اش تأثیری نخواهد گذاشت.

وزیر خارجه ایران در این توئیت از آمریکا به کنایه تشکر کرد که او را «تهدیدی برای دستور کار خود» می‌بینند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای جواد ظریف را مجری دستورات شخص آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سخنگوی این حکومت در فضای بین‌المللی خواند و گفت که او با استفاده از رسانه‌های آزاد در غرب «تبلیغات سیاسی» رژیم ایران را نشر می‌دهد.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا ظریف به سپاه قدس هم ارتباط داده شده و گفته شده که او با نیروهای برون‌مرزی سپاه پاسداران هماهنگ عمل می‌کند. سپاه قدس و شخص خامنه‌ای هردو مشمول تحریم‌های آمریکا هستند.

مایک پومپئو: ظریف همدست خامنه‌ای است

به گزارش واشنگتن پست، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای در واکنش به تحریم ظریف گفت که ظریف در حمایت تهران از تروریسم، شکنجه و ماجراجویی‌های خارجی حکومت ایران «همدست» بوده است.

وزیر خارجه آمریکا محمدجواد ظریف را بازوی سیاست خارجی رهبر جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: «وزارت خارجه ایران صرفاً بازوی دیپلماتیک جمهوری اسلامی نیست بلکه وسیله‌ای برای پیشبرد بسیاری از سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده مقام رهبری است. ظریف و وزارت خارجه‌ای که او اداره می‌کند، از مقام رهبری و دفتر او دستور می‌گیرند. ظریف عامل مهمی در توانایی بخشیدن به سیاست‌های آیت‌الله خامنه‌ای در سرتاسر منطقه و سرتاسر جهان است.»

یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ که نخواست نامش برده شود در پاسخ به این پرسش واشنگتن پست که آیا تحریم کردن بالاترین مقام دیپلماتیک ایران توانایی آمریکا برای مذاکره با ایران را محدود خواهد کرد یا نه گفت: «اگر با ایران ارتباط رسمی داشته باشیم، می‌خواهیم با کسی ارتباط برقرار کنیم که تصمیم‌گیرنده اصلی است.»

این مقام دولتی گفت که ظریف انتخاب دونالد ترامپ برای ارتباط‌گیری با ایران نیست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.