ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پسر بن ‌لادن احتمالاً کشته شده است

برخی رسانه‌های آمریکا خبر داده‌اند که حمزه بن لادن، یکی از پسران اسامه بن لادن که به‌عنوان وارث رهبر القاعده معرفی می‌شد، مرده است و آمریکا در عملیات از بین بردن او کمک کرده است.

براساس گزارش‌ برخی از رسانه‌های آمریکایی، حمزه بن لادن، یکی از پسران اسامه بن لادن که از او به‌عنوان وارث رهبر القاعده نام برده می‌شد در عملیاتی که آمریکا به آن کمک کرده، کشته شده است.

حمزه بن لادن

نیویورک تایمز تأیید کرده، ایالات متحده در عملیاتی که در جریان آن حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن کشته شده، «نقش» داشته است. حمزه بن لادن رهبر کلیدی القاعده عنوان شده است. نیویورک تایمز این خبر را به‌نقل از دو مقام آمریکایی منتشر کرده و افزوده است که درباره این عملیات به جزئیات بیشتری دست نیافته است.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا، نخستین رسانه‌ای بود که احتمال کشته شدن حمزه بن لادن را پیش از تأیید سازمان اطلاعات این کشور منتشر کرد. ان‌بی‌سی این خبر را به‌نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان منتشر نشد انتشار داد.

روز گذشته، چهارشنبه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دو بار در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره خبر ان‌بی‌سی، تکرار کرد که «نمی‌خواهم در این‌باره اظهارنظر کنم».

این دو رسانه درباره جزئیات این عملیات، زمان و محل آن، و همچنین چگونگی کشته شدن حمزه بن لادن چیزی ننوشته‌اند. به‌نوشته نیویورک تایمز مرگ او در دو سال اخیر رخ داده و آمریکایی‌ها پس از مدت‌ها آن را تأیید کرده‌اند.

حمزه بن لادن پسر محبوب اسامه بن لادن، بنیانگذار شبکه القاعده است که حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به نیویورک را سازماندهی کرد. از او به‌عنوان جانشین پدرش در القاعده نام برده می‌شد. این جوانِ حدود ۳۰ ساله در لیست سیاه افراد تروریست آمریکا قرار دارد.

واشنگتن در ماه فوریه گذشته پاداش حداکثر یک میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی از او تعیین کرد.

کمیته تحریم سازمان ملل متحد علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) و القاعده نیز به‌نوبه خود نام «حمزه اسامه محمد بن لادن»، متولد ۹ ماه مه ۱۹۸۹ در جده عربستان سعودی را در لیست افرادی قرار داد که دارایی‌های بین‌المللی آن‌ها مسدود و سفر آن‌ها به کشورهای دیگر ممنوع است.

سازمان ملل در ماه فوریه گذشته اعلام کرد که حمزه بن لادن «از سوی ایمن الظواهریِ مصری‌تبار، رهبر کنونی القاعده، به‌عنوان عضو رسمی این شبکه منصوب شد و به احتمال زیاد جانشین او محسوب می‌شود».

حمزه بن لادن اغلب «ولیعهد جهاد» نامیده می‌شد. اسناد و نامه‌هایی که از جمله خبرگزاری فرانسه در ماه مه ۲۰۱۵ منتشر کرد، نشان می‌دهند كه اسامه بن لادن قصد داشت او را به‌عنوان رئیس جهاد جهانی علیه غرب، جانشین خود كند.

حمزه بن لادن پانزدهمین فرزند از ۲۰ فرزند اسامه بن لادن و پسر سومین همسر اوست. او از زمان کودکی خود را برای ادامه راه پدر آماده می‌کرد. حمزه پیش از حملات  ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در کنار پدرش در افغانستان به‌سر می‌برد. او یاد گرفت که چگونه از سلاح‌ها استفاده کند. در فیلم‌هایی که بر روی اینترنت منتشر شده‌اند او با صدای نازک خود آمریکایی‌ها، یهودیان و «صلیبیون» را به باد حمله می‌گرفت.

در میان اسنادی که در جریان عملیات کشتن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ در پاکستان و در محل اختفای او به‌دست آمد و در سال ۲۰۱۷ سازمان سیا آن‌ها را منتشر کرد، ویدئویی از مراسم ازدواج حمزه بن لادن وجود دارد که گفته می‌شود این مراسم در ایران بوده است. در این ویدئو نخستین تصاویر حمزه بن لادن کشف شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.