ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سندیکای شرکت واحد: دادگاه فعالان هفت‌تپه «محاکمه نان، کار، آزادی» است

قرار است روز ۱۲ مرداد دادگاه کارگران و فعالان کارگری مرتبط با «پرونده نیشکر هفت‌تپه» برگزار شود. سندیکای کارگران و رانندگان شرکت واحد محاکمه کارگران نیشکر هفت‌تپه و مدافعان آن‌ها را محکوم کرده است.

قرار است روز ۱۲ مرداد دادگاه کارگران و فعالان کارگری مرتبط با «پرونده نیشکر هفت‌تپه» برگزار شود. سندیکای کارگران و رانندگان شرکت واحد محاکمه کارگران نیشکر هفت‌تپه و مدافعان آن‌ها را محکوم کرده است.

متهمان پرونده اعتراض‌های کارگری نیشکر هفت‌تپه

۱۲ مرداد، اسماعیل بخشی ــ نماینده زندانی کارگران نیشکر هفت‌تپه ــ، علی نجاتی ــ کارگر بازنشسته نیشکر هفت‌تپه که در مرخصی استعلاجی است ــ، سپیده قلیان ــ شهروند‌ـ‌خبرنگار و فعال کارگری ــ، ساناز اللهیاری، امیر امیرقلی، و امیرحسین محمدی‌فرد ــ اعضای هیأت تحریریه نشریه گام ــ، و عسل محمدی ــ فعال اجتماعی ــ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهاماتی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، و همکاری با گروه‌های معاند محاکمه خواهند شد.

سندیکای کارگران و رانندگان شرکت واحد با صدور بیانیه‌ای در آستانه این دادگاه، با اشاره به شرایط جامعه از جمله فقر، گرسنگی، بیکاری و تبعیض، مسئولان جمهوری اسلامی را به حاکم کردن فضای «رعب و وحشت» به جای پاسخ‌گویی به مشکلات جامعه و خواست‌های برحق کارگران متهم کردند.

در این بیانیه آمده است: «در چنین جامعه‌ای وقتی کارگران و فرزندان و‌ حامیان طبقه کارگر دست به اعتراض می‌زنند، بازداشت و زندانی می‌شوند، به اجبار پشت دوربین قرارشان می‌دهند تا علیه زندگی خود اعتراف کنند، وکیل کارگران خانم فرزانه زیلابی، احضار و مورد تهدید قرار می‌گیرد و...»

سندیکای شرکت واحد خواهان اعتراض به این «فضای امنیتی» است:

«در روز ۱۲ مرداد ماه قرار است نان، کار، آزادی محاکمه شود. این یعنی محاکمه خواست و مطالبه میلیون‌ها انسان کارگر و زحمتکش در ایران! باید به این شرایط اعتراض کرد و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران در بند شد.»

بیانیه سندیکای شرکت واحد در پایان ادامه بازداشت و «پرونده سازی» علیه کارگران هفت‌تپه و مدافعان آن‌ها را محکوم می‌کند و خواهان پایان دادن به این روند است.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.