ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز تظاهرات گسترده در سودان در اعتراض به قتل دانش‌آموزان معترض

همزمان شورای انتقالی نظامی اعلام کرد هفت عضو گروه شبه‌نظامی جنداوی (نیروی واکنش سریع) را که دوشنبه بر دانشجویان و دانش‌آموزان آتش گشوده بودند دستگیر کرده است

فعالان سودانی از آغاز تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور خبر می‌دهند. مردم سودان برای دادخواهی قتل چهار دانش‌آموز توسط شبه‌نظامیان جنداوی به خیابان‌ها آمده‌اند.

تظاهرات مردم سودان برای دادخواهی قتل دست‌کم چهاردانشجوی معترض به کمبود نان و سوخت

فعالان مدنی در سودان ویدیوهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پنج‌شنبه ۱ اوت/۱۰ مرداد هزاران نفر به خیابان‌های خارطوم پایتخت سودان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس این تظاهرات به دعوت رهبران اعتراضات و برای دادخواهی قتل دست کم شش نفر ازجمله چهار دانش‌آموز برگزار می‌شود. دوشنبه گذشته چهار دانش‌آموز و دو معترض در تجمع اعتراضی که به‌خاطر کمبود نان و سوخت در شهر الابیض در استان شمال کردفان سودان برگزار شده بود، کشته شدند.  کمیته پزشکان سودان که بخشی از ائتلاف مشاغل این کشور است و در سازماندهی اعتراضات مدنی در سودان نقش دارد اعلام کرد که در درگیری با دانشجویان معترض عده‌ زیادی از دانشجویان نیز مجروح شده‌ بودند.

— لجان المقاومة بورتسودان (P.R.C) (@PortSudanRC) August 1, 2019

پنج‌شنبه خبرگزاری دولتی سونا درگزارشی از قول  شورای انتقالی نظامی اعلام کرد هفت عضو گروه شبه‌نظامی جنداوی (نیروی واکنش سریع) را که دوشنبه بر دانشجویان و دانش‌آموزان آتش گشوده بودند دستگیر کرده است. شبه‌نظامیان جنداوی در مقابله با اعتراضات دانشجویان از گلوله جنگی استفاده کرده بودند.

در روزهای اخیر دانش‌آموزان در سراسر سودان در اعتراض به سرکوب دانشجویان معترض تجمعاتی را برگزار کردند. به‌دنبال این تجمعات شورای نظامی همه مدارس این کشور را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.

همزمان با این تظاهرات گفتگوها میان شورای نظامی انتقالی و جنبش مدنی دموکراسی برای نهایی کردن یک توافق شراکت در قدرت از سرگرفته خواهد شد.

معترضان سودان به دو گروه ائتلاف آزادی و تغییر و جبهه انقلاب تقسیم شده‌اند.  شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر با پادرمیانی اتیوپی و اتحادیه آفریقا یک توافق‌نامه سیاسی امضا کردند که به موجب آن می‌بایست یک شورای حاکمیتی تا برگزاری انتخابات آزاد تشکیل شود. جبهه انقلاب با این توافق مخالف است و استدلال می‌آورد که چنین توافقی شکننده است و خواسته‌های معترضان را تأمین نمی‌کند. دانشجویان و دانش‌آموزان معترض از طرفداران جبهه انقلاب‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.