ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل به جنوب سوریه حمله موشکی کرد

در پی حملاتی به پایگاه‌های حشد الشعبی در عراق که گفته می‌شود اسرائیل این حملات را انجام داده، ارتش اسرائیل به استان القنیطره سوریه در مرز منطقه تحت نظر تل‌آویو در جولان نیز حمله کرد.

اسرائیل در ادامه حملات خود به خاک سوریه و اخیراً عراق، به استان القنیطره سوریه در مرز منطقه تحت نظرش در جولان نیز حمله موشکی کرد.

عکس تزئینی و از آرشیو است

اسرائیل در ادامه حملات خود به خاک سوریه و اخیراً عراق، به استان القنیطره سوریه در مرز منطقه تحت نظرش در جولان نیز حمله کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پنج‌شنبه ۱۰ مرداد / یکم اوت از حمله موشکی اسرائیل به منطقه‌ای در استان القنیطره، واقع در جنوب غربی سوریه خبر داد.

بنا به این گزارش حمله موشکی اسرائیل خساراتی در پی داشته است اما جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است. معلوم نیست که حمله با موشک هوا به زمین یا زمین به زمین انجام شده است.

سانا نوشته است که این حمله به شهر «تل بریقه» واقع در غرب استان القنیطره و در جوار منطقه تحت کنترل اسرائیل در جولان صورت گرفته است.

مقام‌های اسرائیلی هنوز درباره این حمله اظهارنظری نکرده‌اند.

اسرائیل به‌طور مداوم حملات هوایی و حملات موشکی به خاک سوریه انجام می‌دهد که به ندرت تأیید می‌شوند.

اسرائیل می‌گوید هدف اصلی‌اش عمدتاً مکان‌های استقرار حزب‌الله لبنان و نیروهای ایران در سوریه است. دولت سوریه که گرفتار جنگ در سرزمین‌اش است نتوانسته به این حملات پاسخ دهد.

جنگنده‌های اسرائیلی ۲۳ تیر / ۱۴ ژوئیه نیز به یک پایگاه نظامی مرتبط با سپاه قدس در حلب سوریه حمله موشکی کرد.

اسرائیل، نگران حضور ایران در سوریه است و حضور نیروهای سپاه پاسداران را به‌ویژه در مجاورت مرز سوریه با بلندی‌های جولان تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران از متحدان کلیدی بشار اسد در جنگ سوریه است و در این جنگ از نیروهای دولت سوریه و شماری از شبه‌نظامیان از جمله حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند.

اسرائیل دامنه حملات خود را به مواضع نیروهای نیابتی ایران در عراق نیز گسترش داده و در یک ماه اخیر دوبار به پایگاه‌های حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق نیز حمله کرده است. حمله نخست ۲۸ تیر / ۱۹ ژوئیه به یک پایگاه نیروهای حشدالشعبی در منطقه آمرلی در استان صلاح‌الدین عراق انجام شد و حمله دوم که شدیدتر بود ۵ و ۶ مرداد (۲۷ و ۲۸ ژوئیه) به پایگاه «ابو منتظر المحمداوی» حشدالشعبی در استان دیالی عراق صورت گرفت. به‌گفته رسانه‌های منطقه در حمله دوم دست‌کم ۴۰ نفر کشته شدند.

ابتدا این حملات معلوم نبود که از سوی چه کشور یا گروهی انجام شده اما بعد رسانه‌های اسرائیلی و منطقه، از جمله هاآرتص و الشرق‌الاوسط آن را کار اسرائیل دانستند و نوشتند ارتش اسرائیل دیگر خود را به انجام حمله به اهداف مربوط به ایران و متحدانش در سوریه محدود نمی‌کند و حملات خود به اهداف وابسته به ایران در خاورمیانه را گسترش می‌دهد.

روزنامه‌های عربی نوشتند که جنگنده‌های اف۳۵ ارتش اسرائیل این دو حمله را انجام داده‌اند اما اسرائیل هنوز در این‌باره سکوت کرده و دولت‌های ایران و عراق نیز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

با این حال انتشار دوباره سخنان سال گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در این هفته، این احتمال را که حمله به دو پایگاه نظامی حکومت ایران در خاک عراق، توسط اسرائیل انجام شده، بسیار تقویت کرد.

نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که اسرائیل همه آن‌هایی را که با رژیم ایران همکاری تروریستی دارند، در هر کجا که باشند، مورد تعقیب و مجازات قرار خواهد داد. او گفته بود اگر این عوامل حتی در عراق باشند، از مجازات در امان نخواهند بود.

در شش ماه گذشته، اسرائیل دو بار نیز به پایگاه نظامی و فرودگاه تیفور (T4) از مقرهای نظامی سپاه قدس در خاک سوریه حمله موشکی کرده است. بار اول، در آوریل ۲۰۱۸ اسرائیل به تلافی تجاوز یک پهباد متعلق به سپاه بود. این حمله منجر به کشته شدن هشت نیروی ایرانی سپاه قدس شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.