ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دمشق با آتش‌بس در ادلب موافقت کرد

همزمان دبیرکل سازمان ملل دستور داد تحقیقات مستقلی درباره بمباران مدارس و بیمارستان‌های ادلب انجام شود. درگیری‌ها در جنوب ادلب ادامه دارد.  

رسانه‌های سوریه در پایان نخستین روز اجلاس آستانه اعلام کردند که دولت این کشور با آتش‌بس مشروط در ادلب موافقت کرد. دبیرکل سازمان ملل به درخواست ۱۰ عضو شورای امنیت دستور داد تحقیقات مستقلی درباره بمباران مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان‌های ادلب انجام شود. درگیری‌ها در جنوب ادلب ادامه دارد.

پنجشنبه یکم اوت/ ۱۰ مرداد: سیزدهمین دور مذاکرات آستانه در شهر نور سلطان، پایتخت قزاقستان (آستانه قبلی)

روز گذشته (پنجشنبه) آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای با امضای ۱۰ کشور ازکشورهای عضو شورای امنیت با تحقیقات درباره بمباران مدارس و مراکز درمانی در استان ادلب در شمال سوریه موافقت کرد. در جریان عملیات تهاجمی ارتش سوریه در این مناطق از ۴ آوریل تاکنون دست‌کم ۴۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند. در استان ادلب دست‌کم سه میلیون نفر از مخالفان حکومت اسد زندگی می‌کنند.

رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه شامگاه پنجشنبه، یکم اوت/۱۰ مرداد از حصول توافق بر سر توقف درگیری‌ها در استان ادلب این کشور خبر دادند.

خبرگزاری سانا و شبکه الاخباریه سوریه به نقل از منبع نظامی سوری گزارش دادند که طرف‌های حاضر در نشست آستانه موافقت کردند که از شامگاه پنجشنبه آتش‌بس در منطقه کاهش تنش استان ادلب برقرار شود. حکومت اسد اجرای توافق آتش‌بس را مشروط به اجرای توافق سوچی در مورد استان ادلب کرده است. بر این اساس شورشیان مسلح می‌بایست ۲۰ کیلومتر از خط منطقه کاهش تنش ادلب به داخل عقب‌نشینی کرده و سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود را از این منطقه خارج  کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اما گزارش داد که طرفین به توافق آتش‌بس عمل نکرده‌اند. شامگاه گذشته درگیری‌های شدیدی در جنوب استان ادلب بین شورشیان مسلح و ارتش سوریه در جریان بود.

سیزدهمین دور مذاکرات آستانه که پنجشنبه یکم اوت/ ۱۰ مرداد در شهر نور سلطان، پایتخت قزاقستان (آستانه قبلی) با حضور هیأت‌هایی از ایران، روسیه و ترکیه و برخی از کشورهای منطقه آغاز شده و قرار است تا روز جمعه دوم اوت/ ۱۱ مرداد ادامه داشته باشد.

سه‌شنبه گذشته  مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان‌ملل متحد در امور بشردوستانه در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داد، خواهان پایان بمباران‌های جنگنده‌های ارتش سوریه و ارتش روسیه در شمال سوریه شد. لوکوک هشدار داد که چنانچه این بمباران‌ها ادامه یابد، به زودی شاهد یکی از بدترین فجایع انسانی در قرن بیست و یکم در این مناطق خواهیم بود. در پی این گزارش آنتونیو گوترش به درخواست ۱۰ عضو شورای امنیت دستور آغاز تحقیقات درباره بمباران ساختمان‌های مسکونی، مدارس و مراکز درمانی در استان ادلب را صادر کرد.

دیمیتری پولیانسکی، نماینده روسیه در سازمان ملل شامگاه گذشته (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران گفت دستور دبیرکل سازمان ملل برای آغاز تحقیقات در ادلب تحت فشار کشورهایی صادر شده که خواهان برقراری صلح و ثبات در سوریه نیستند. گوترش ساعتی بعد در جمع خبرنگاران گفت:

«روسیه این حق را دارد که با تصمیم من مخالفت کند. اما من هم این حق را به ده عضو شورای امنیت می‌دهم که با روسیه مخالف باشند. فکر می‌کنم تحقیقات در استان ادلب اتفاق مهمی است و تضمین می‌کنم که هر آنچه لازم باشد انجام می‌دهیم که این تحقیقات بی‌طرفانه و صرفاً مبتنی بر آنچه که اتفاق افتاده انجام شود.»

  بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.