ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

  تولید نفت اوپک ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

تحریم نفتی ایران مهم‌ترین عامل کاهش تولید اوپک است. عربستان موفق شد کاهش تولید در ایران، عراق و لیبی را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ تولید نفت اوپک که از سال ۲۰۱۴ تاکنون به کمترین میزان رسیده بود، در ماه ژوئیه سال جاری باز هم تحت تأثیر تحریم نفتی ایران کاهش یافت.

تولید نفت خام در ایران در  ژوئیه ۲۰۱۹، ۷۰ هزار بشکه کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز رسید (عکس: آرشیو)

تولید نفت خام در ایران بر اساس گزارش بلومبرگ در ماه ژوئیه ۷۰ هزار بشکه کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز رسید. بلومبرگ این آمار را بر اساس نظرسنجی از کارشناسان و آمارهای رهیابی نفتکش‌ها استخراج کرده است. بر همین مبنا ایران بیشترین کاهش تولید نفت در میان ۱۴ کشور عضو اوپک را داشته است.

تولید نفت خام در سازمان اوپک در ماه ژوئیه سال جاری در مجموع ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد و به ۲۹ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز رسید.

در آغاز سال جاری میلادی سازمان اوپک بر اساس توافق با کشورهای غیر عضو مانند روسیه میزان تولید نفت خام خود را کاهش داد که مانع از افزایش ذخیره نفت خام در جهان و کاهش بهای نفت به میزان کمتر از ۶۵ دلار به ازای هر بشکه بشود. اغلب کشورهای تولیدکننده نفت برای تأمین بودجه مورد نیاز خود به نفت ۶۵ دلاری نیاز دارند. روسیه اعلام کرده به عنوان کشوری که اقتصادش تک‌محصولی نیست، با نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار هم می‌تواند نیازهای اقتصادی‌اش را برآورده کند. عربستان سعودی برای ادامه جنگ یمن به نفت ۸۵ دلاری نیاز دارد. قیمت نفت در سه ماه گذشته در مجموع ۳۰ درصد افزایش یافته است اما همچنان کمتر از ۶۵ دلار در هر بشکه است. تنش ایران و آمریکا در خلیج فارس، قیمت نفت را حدوداً دو درصد افزایش داد، اما اثر پایداری بر قیمت نفت در بازارهای جهانی نداشت.

در بودجه ۹۸ که با فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت بسته شده، دولت روحانی با حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان کسری مواجه است. سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه گذشته اعلام کرد برای جبران این کاهش درآمدها، پیشنهاد استفاده ۲۹ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را در قالب تسهیلات ارزی مطرح کرده است. روحانی روز گذشته (پنجشنبه) در سخنانی در جلسه اداری آذربایجان شرقی گفت این روند ممکن است در سال آینده هم ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بعد از ایران، در ماه گذشته میزان تولید نفت در عراق و لیبی بیشتر از سایر کشورهای عضو اوپک کاهش یافته است. این دو کشور در ماه گذشته هر یک ۵۰ هزار بشکه نفت در روز کمتر تولید کردند. عربستان سعودی اما موفق شد با افزایش تولید نفت، کاهش تولید در ایران، عراق و لیبی را جبران کند.

عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی ۵۰ هزار بشکه نفت در روز بیشتر تولید کرد و تولید خود را به ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز رساند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.