ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصارالله یمن از کشته شدن ۱۴ سودانی و تسلط بر مواضعی در خاک عربستان خبر داد

حوثی‌ها می‌گویند تسلیحات و امکاناتی دارند که به آنها اجازه می‌دهد به عمق مواضع «دشمن» حمله کنند اما ائتلاف سعودی-اماراتی می‌گوید آنها هر روز متحمل شکست و خسارت می‌شوند.

گروه انصارالله یمن از تسلط خود بر ۱۵ موقعیت در جنوب عربستان و همچنین از کشته شدن ۱۴ سرباز سودانی در مرزهای این کشور خبر داد و تصاویری از موشک بالستیکی را منتشر کرد که با آن شهر بندری الدمام عربستان را هدف گرفته بود.

انصارالله تصاویری از حملات اخیر در پایگاه خبری خود منتشر کرده

شبکه المسیره متعلق به حوثی‌ها، سخنان یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله یمن در کنفرانس خبری روز جمعه را پوشش داده است. سخنگوی حوثی‌ها گفته انصارالله طی سه روز اخیر بر ۱۵ موقعیت متعلق به ارتش عربستان در جازان (جیزان) و نجران واقع در جنوب عربستان تسلط یافته است.

یحیی سریع گفته:

«پایگاه خمیس مشیط بالای ۶۰ درصد تعطیل شده و فعالیت آن ضعیف شده است.»

اما یک منبع رسمی در ائتلاف سعودی-اماراتی این اظهارات انصارالله را تکذیب کرده و گفته انصارالله هر روز متحمل خسارت‌ها و شکست‌ها در جبهه‌های مختلف درگیری می‌شود. به گفته این منبع، نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن اکنون در عمق ده‌ها کیلومتری صعده و حجه هستند.

سخنگوی ارتش وابسته به انصارالله تصاویری از موشک «برکان ۳» را که با آن موقعیت نظامی مهمی در الدمام هدف گرفته شده، منتشر و تاکید کرده این موشک ساخت داخل بوده و مهم‌ترین سلاح‌های استراتژیک بازدارنده در چارچوب «واکنش قانونی به تجاوز در حق ملت یمن است.»

سریع با اشاره به افزایش سطح موشک‌ها و پهپادهای انصارالله گفته:

«این حجم از تسلیحات به ارتش ما اجازه می‌دهد در عمق خاک کشورهای دشمن چندین هدف را در آن واحد هدف قرار دهیم.»

او از انجام چهار عملیات موشکی علیه تجمعات ارتش سعودی و نیروهای ائتلاف عربی خبر داده و گفته این عملیات بعد از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری از داخل عربستان انجام گرفت.

سریع، عربستان را متهم کرده که به تفاهمات مناطق امن در دو منطقه منبه و آل ثابت در شهرستان قطابر در مرزهای شمالی استان صعده در نزدیکی مرزهای سعودی احترام نمی‌گذارد.

نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی، ماه گذشته میلادی ۴۰۷ حمله به استان‌های مختلف یمن ترتیب دادند. گفته می‌شود ۱۴ سرباز سودانی در اثر حملات موشکی به مرزهای عربستان کشته و ۹ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته یحیی سریع، حمله به پادگان تازه تاسیس در روستای الطینه در غرب منطقه حیران در مقابل شهر جازان عربستان را هدف قرار داده است. این عملیات نیز با موشک‌های کاتیوشا و زلزال صورت گرفته است. این در حالی است که نیروهای سودانی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

حوثی‌های یمن که در شمال غربی این کشور سکونت دارند، در سال ۲۰۱۴ به صنعا حمله کردند و حکومت عبد ربه منصور هادی را سرنگون ساختند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در صدد مقابله با حوثی‌ها برآمده است. جمهوری اسلامی ایران طرفدار حوثی‌هاست.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.