ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به فاصله ۱۰ دقیقه دو زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

مرکز زمین‌لرزه در ۱۸ کیلومتری شهر چرام قرار دارد. زلزله در دیلم و گچساران و برخی از شهرهای استان خوزستان نیز احساس شد.

دو زمین‌لرزه پیاپی استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. مرکز زلزله در شهر چرام قرار داشت. تیم‌های ارزیاب هنوز میزان خسارات و تلفات احتمالی در روستاهای اطراف چرام را اعلام نکرده‌اند.

به فاصله ۱۰ دقیقه دو زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

ساعت ۲۱ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۴ مرداد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. ده دقیقه بعد زلزله دومی هم به همین بزرگی اتفاق افتاد.  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر مرکز زلزله را در ۱۸ کیلومتری شهر «چرام» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا شهروندانی که در شهرهای دیلم، گچساران و همچنین برخی از شهرهای استان خوزستان زندگی می‌کنند نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

چند تیم ارزیاب به گچساران اعزام شدند. آن‌ها اعلام کردند که در این شهر دیوار گچی برخی خانه‌ها ریخته است. به گفته مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر دو نفر در گچساران در حین فرار مجروح شدند.

 از خسارات احتمالی در شهر چرام و روستاها هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست. به گفته مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر روستاهایی که باید مورد ارزیابی قرار گیرند در حومه شهر چرام قرار دارند. در خود شهر، جز ترک‌خوردگی‌های جرئی خسارت دیگری گزارش نشده است.

— حافظ فضلی زاده (@fazlihafez) August 4, 2019

زلزله در چرام و گچساران باعث ریزش کوه در جاده دیل شد.

شهر چرام (به معنای چراگاه) یکی از شهرهای بسیار قدیمی ایران با حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت است. در شهر ۳۵۰ اثر تاریخی وجود دارد که بیش از ۲۴۰ اثر ثبت ملی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.