ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: برجام مقدس نیست

وزیر خارجه ایران گفت به سبب آنکه پیشنهاد حضور در کاخ سفید را رد کرده، تحریم شده است. ظریف گفت ایران هر لحظه می‌تواند برجام را ترک کند.

وزیر خارجه ایران اعلام کرد که گام سوم ایران در کاهش تعهداتش در توافق هسته‌ای اجرا می‌شود. ظریف گفت: «در سفرم به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم مگر آن که پیشنهاد آن‌ها را [برای حضور در کاخ سفید] بپذیرم.» وزیر خارجه ایران یادآوری کرد که هر لحظه لازم باشد ایران می‌تواند توافق هسته‌ای را ترک کند.

دوشنبه ۱۴ مرداد: نشست خبری محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به مناسبت روز خبرنگار

محمد جواد ظریف در یک نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی که دوشنبه ۱۴ مرداد به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در سخنانی در انتقاد از سیاست‌های یک‌جانبه‌نگرانه در آمریکا با اشاره به تحریم خودش به عنوان وزیر خارجه ایران گفت:

«تحریم وزیر امور خارجه یک کشور از سوی آمریکایی‌ها  به معنای شکست گفت وگو و دیپلماسی است. در سفرم به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم مگر آن که پیشنهاد آن‌ها را بپذیرم.»

پیش از این نیویورکر گزارش داده بود که رند پاول، سیاستمدار جمهوری‌خواه اواسط ژوئیه سال جاری یا محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نیویورک گفت‌وگو کرده بود. محتوای آنچه که بین ظریف و پاول پشت درهای بسته گذشت محرمانه است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در جریان این دیدار قرار داشت. در طی این دیدار یک ساعته، ظریف به پال پیشنهادهایی داد که چگونه همزمان با خروج از بن‌بست هسته‌ای، می‌توان نگرانی‌های ترامپ را نیز برطرف کرد: اجرای پروتکل الحاقی که به نهادهای بین‌المللی اجازه می‌دهد هر لحظه از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کنند و تصویب فتوای خامنه‌ای مبنی بر حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی. پاول از ظریف خواسته بود این پیشنهادها را در کاخ سفید با ترامپ در میان بگذارد اما ظریف نپذیرفت و در نتیجه وزارت خرانه‌داری آمریکا او را تحریم کرد.

محمد جواد ظریف در ادامه سخنانش اعلام کرد که گام سوم ایران در کاهش تعهداتش در برجام در راه است، اما اجرای این گام بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به عدم اجرای تعهدات مالی و بانکی اروپا نسبت به ایران به معنای پایان برجام نیست:

«برجام مقدس نیست. لازم باشد از برجام خارج می‌شویم اما الان نیازی نمی‌بینیم. برجام برخلاف اینکه گفتند بر اعتماد بنا نبوده، بلکه بر بی‌اعتمادی بنا بوده است. ما می‌توانیم برنامه هسته‌ای‌مان را بسیار گسترده‌تر از قبل اجرا کنیم.»

ظریف در ادامه سخنانش در کنایه به مخالفان داخلی و خارجی خود گفت:

«مذاکره هیچگاه پایان نمی‌پذیرد. همه ما خواهیم رفت اما دیپلماسی خواهد ماند. کسانی که می‌خواهند فاتحه دیپلماسی را بخوانند باید مدت زمان بسیار زیادی منتظر بمانند.»

وزیر خارجه ایران همچنین یک بار دیگر به تأکید یادآوری کرد که قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد شود:

«نگران نباشید و به خاطر نگرانی از سال ۱۴۰۰   مانع کار من نشوید. مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم که سال ۱۴۰۰  در خانه هستم و یا در دانشگاه.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شانس بقا

    برجام مرده است. تنها دلیل اینکه رئوس حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، اعتراف نمیکنند، اعمال نفوذ اصلاح طلبان کاسب است. اعلام رسمی مرگ برجام بساط اصلاح طلبان برا ی همیشه جمع میکند و حاکمیت جمهوری اسلامی به ثبات کامل میرسد. همین امورز بایست رهبری ایران رسما خروج از برجام NPT اعلام کند و به تنها داری بقایش یکی موشک قاره پیما و سلاح هسته متکی بشود. چون شانسی برای بقا با سلاح متعارف و اصلاح طلبان ندارد. اصلاح طلبانی که هزاران میلیارد تومان پول ملی بر باد داداه اند. ایران هیچ دوست حقیقی در جهان غرب ندارد جمهوری اسلامی ، دوستان حقیقی اش چهان شرق مثل چین و روسیه است. ایران شانس بالای دارد بمب اتمی داشته باشد بدون اینکه به ورطه کره شمالی بیفتتد. هیچ نیروی داخلی نمیتوان جمهوری اسلامی سرنگون کند. نیروی خارجی هم با جازدن امریکا دیگر خطری نیست. ساخت موشک قاره پیما و بمب اتمی جمهوری اسلامی ایران برای ابد بقا خواهد یافت با پشتیابنی درصد بلای مردم. همان طور اگر صدام میتوانست بمب اتمی بسازد امریکا جرئت حمله به آن نداشت. چین هم بعد از ساخت بمب اتم و موشک قاره پیما جز 5 عضو دائمی شورای امنی و ابرقدرت شد. میزان طبقات حامی جکومت بالا است. این را زا امار بلای شرکت انتخابات میتوان حدس زد. کمترین انتخابت نیم مردم شرکت کرد و در برخی موارد بالای 80 درصد. طبقات سرمایه دار عمده وابسته و حامی حکومتند و معتقد به ایدئولوژی شیعه و هلال شیعی تکمیل شده و حوزه نوفذش هشت میلیون کلومتر مربع در سارسر غرب و بخشهایی از مرکز و جنوب اسیا است.