ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون حقوقی رئیس جمهوری: دولت با حضور زنان در ورزشگاه موافق است

به گفته معاون حقوقی ریاست‌جمهوری عدم ورود زنان به وزرشگاه منع صریح نیاز دارد و بدون آن اصل بر جواز است. فیفا تا ۹شهریور به ایران مهلت داده تکلیف موضوع را روشن کند.

فدراسیون جهانی فوتبال تا  ۹شهریور سال جاری به فدراسیون فوتبال ایران زمان داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مشخص کند. لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری گفته دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.

در صورت ادامه ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها، فوتبال ایران با محرومیت‌هایی روبه‌رو خواهد شد

ایران در حال حاضر تنها کشوری است که زنانش اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند. لعیا جنیدی گفته وزرات ورزش و جوانان پیگیر این موضوع بوده اما برای ورود زنان بین ورزشگاه‌ها باید هماهنگی بین قوا به وجود بیاید.

او درباره این‌که آیا زنان علاقه‌مند به حضور در وزرشگاه‌ها می‌توانند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری موضوع را پیگیری کنند یا نه، گفته دستگاه‌ اجرایی ذی ربطش وزارت ورزش و جوانان است اما اگر کمکی لازم باشد معاونت حقوقی پیگیری خواهد کرد.

جنیدی درباره نظر قانون درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفته: «کاری به بیرون که چه اتفاقی افتاده است ندارم، از نظر من چیزی که به موجب صریح قانون منع نشده اصل بر جواز است و این یک حکم حقوقی است. هیچ حقوق‌دانی نمی‌تواند این حکم را زیر پا بگذارد زیرا این حکم روشن است.»

به گفته معاون حقوقی ریاست جمهوری عدم ورود زنان به وزرشگاه منع صریح نیاز دارد و هنگامی که این منع وجود ندارد، اصل بر جواز است و من منعی برای ورود زنان به ورزشگاه ندیده‌ام.»

پیش‌تر وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود که زنان تنها در بازی‌های ملی اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا می‌کنند. اما داریوش مصطفوی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال و رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فیفا خواهان حضور زنان در تمام مسابقات از جمله مسابقات لیگ است.

تاکنون چند نسل از فعالان حقوق زنان تلاش کرده‌اند مطالبه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را پیگیری کنند اما با سرکوب و زندان مواجه شده‌اند.

دولت‌های محمود احمدی نژاد و حسن روحانی هم با وجود وعده‌هایی که داده بودند، نتوانستند در مقابل مخالفت مراجع مذهبی و اقشار محافظه‌کار کاری از پیش ببرند. مسئولان نبودن زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه‌ها و عدم امنیت را از دلایل ممنوع بودن ورود زنان به ورزشگاه‌ها عنوان می‌کنند.

اکنون فدراسیون جهانی فوتبال تا نهم شهریور ماه به فدراسیون فوتبال ایران زمان داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مشخص کند.

در صورت تامین نشدن خواسته فدراسیون جهانی فوتبال، ممکن است فوتبال ایران با تحریم‌ها و مجازات‌های سخت و تعطیلی مواجه شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.