ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه حملات خود به استان ادلب را از سر گرفت

بر اساس توافق آستانه شورشیان می‌بایست ۲۰ کیلومتر از خط منطقه کاهش تنش عقب‌نشینی می‌کردند. ارتش سوریه می‌گوید به این توافق عمل نشد.

ارتش سوریه حملات خود به مواضع شورشیان مسلح در استان ادلب، در شمال این کشور را از سر گرفت.

ارتش سوریه حملات خود به استان ادلب را از سر گرفت (عکس: آرشیو)

به گزارش شبکه الجزیره، دوشنبه ۱۴ مرداد/ ۵ اوت ارتش سوریه مواضع شورشیان مسلح در خان شیخون در جنوب استان ادلب را هدف بمباران‌های هوایی قرار داد. رسانه‌های دولتی سوریه صبح دوشنبه از آغاز حملات ارتش این کشور به استان ادلب خبر داده بودند.

 شامگاه پنجشنبه ۱۰ مرداد/ یکم اوت طرف‌های حاضر در نشست آستانه با ایجاد منطقه کاهش تنش و آتش‌بس در ادلب موافقت کردند. حکومت اسد اجرای توافق آتش‌بس را مشروط به اجرای توافق سوچی در مورد استان ادلب کرده است. بر این اساس شورشیان مسلح می‌بایست ۲۰ کیلومتر از خط منطقه کاهش تنش ادلب به داخل عقب‌نشینی کرده و سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود را از این منطقه خارج  کنند.

 ارتش سوریه اما روز دوشنبه اعلام کرد که شورشیان مسلح به توافق آستانه عمل نکرده‌اند. یک سخنگوی ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی سانا ادعا کرد که شورشیان مسلح حمله به غیرنظامیان را از سر گرفته‌اند و به همین سبب ارتش تصمیم گرفته است وارد عمل شود.

مخالفان حکومت اسد می‌گویند ارتش سوریه با حمایت روسیه زیرساخت‌های مدنی در استان ادلب را بمباران کرده است. هفته گذشته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای با امضای ۱۰ کشور ازکشورهای عضو شورای امنیت با تحقیقات درباره بمباران مدارس و مراکز درمانی در استان ادلب در شمال سوریه موافقت کرد. در جریان عملیات تهاجمی ارتش سوریه در این مناطق از ۴ آوریل تاکنون دست‌کم ۴۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند. در استان ادلب دست‌کم سه میلیون نفر از مخالفان حکومت اسد زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.