ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرد

پیونگ‌یانگ اسقرار جنگنده‌های اف ۳۵ آ و و پهلو گرفتن یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا در بنادر کره جنوبی را به عنوان اقدامات خصمانه درک کرده است.

همزمان با آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا و پهلو گرفتن یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا در بنادر کره جنوبی و استقرار جنگنده‌های اف ۳۵ آ آمریکا در این کشور، کره شمالی سه‌شنبه ۱۵ مرداد/ ۶ اوت برای چهارمین بار در فقط دو هفته، دو پرتابه دیگر شلیک کرد که در دریای ژاپن فرود آمد.

آزمایش‌های پی در پی موشکی کره شمالی (عکس: آرشیو)

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که بامداد سه‌شنبه کره شمالی از مناطقی در اسیتان هوانگای جنوبی دو پرتابه دیگر به سمت دریای ژاپن شلیک کرد که احتمالاً موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد بودند. این چهارمین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ از ۲۵ ژوئیه تاکنون است.

بر اساس گزارش ارتش کره جنوبی موشک‌ها ۴۵۰ کیلومتر برد و ۳۷ کیلومتر ارتفاع داشتند. به این ترتیب همچنان مانند سه آزمایش موشکی دیگر، این موشک‌ها تهدیدی برای ژاپن محسوب نمی‌شوند و به همین جهت همچنان در آستانه تحمل آمریکا هستند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۳۰ ژوئن سال جاری توفق کردند که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره را از سر بگیرند.

پیونگ‌یانگ بارها اعلام کرده است که برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا بر خلاف قول مساعد رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌‌وگو با رهبر کره شمالی است. روز گذشته (دوشنبه) رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا همزمان با سفر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به منطقه آغاز شد. وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرده است این رزمایش بر رئی مسائل فنی و رایانه‌ای متمرکز است آزمایشی برای سئول خواهد بود تا توانایی کنترل عملیاتی نیروهایش را بسنجد. بنا بر پیمان امنیتی میان کره‌جنوبی و آمریکا، در صورت بروز جنگ، فرماندهی نیروهای کره‌جنوبی بر عهده یک ژنرال آمریکایی خواهد بود. سئول خواهان تغییر این وضعیت است.

وزارت خارجه کره شمالی سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ همچنان در پی ادامه مذاکرات با آمریکاست و با این‌حال اگر کره جنوبی و آمریکا «گام‌های نظامی خصمانه» بردارند ناگزیر است راه دیگری را هم در پیش بگیرد. پیونگ‌یانگ استقرار جنگنده‌های اف ۳۵ آ ارتش آمریکا در کره جنوبی و پهلو گرفتن یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا در بنادر این کشور و همچنین آزمایش موشک‌های بالستیک کره جنوبی را به عنوان «گام‌های نظامی خصمانه» درک کرده است.

در این میان سازمان ملل در گزارش تازه‌ای اعلام کرده که کره شمالی تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود را ارتقا داده است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ را نقض می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.