ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدرضا جلالی را به زندان اوین بازگرداندند

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر زندانی محکوم به اعدام که روز دوشنبه هفتم مرداد ماه به سلولی انفرادی در مکان نامعلومی منتقل شده بود، به زندان اوین بازگردانده شده است.

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر زندانی محکوم به اعدام که روز دوشنبه هفتم مرداد ماه به سلولی انفرادی در مکان نامعلومی منتقل شده بود، به زندان اوین بازگردانده شده است.

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی مقیم سوئد که در زندان اوین به سر می‌برد

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، احمدرضا جلالی روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه به زندان اوین بازگردانده شده است. انتقال او به مکان نامعلومی بدون اطلاع قبلی با توجه به حکم اعدام او باعث شدت یافتن نگرانی‌ها درباره وضعیتش شده بود.

    ویدا مهران نیا، همسر احمدرضا جلالی به سازمان حقوق بشر ایران گفته است:

    «من مکالمه کوتاهی با او داشتم و چیز خاصی درباره دلیل انتقالش به انفرادی به من نگفت. فقط گفت مرور کوتاهی بر پرونده داشتند، ولی قبلا گفته بود برای اعتراف اجباری تحت فشار قرار گرفته است.»

    سازمان عفو بین‌الملل هم پیش از این گزارش کرده بود که در پی اعتراض‌های گسترده از جمله از سوی این سازمان، احمدرضا جلالی به زندان اوین بازگردانده شده است:

    «او از هفتم مرداد ماه قربانی ناپدیدسازی قهری شده و با خطر شکنجه رو‌به‌رو بود. کارزار ما در حمایت از احمدرضا جلالی تا زمانی که او آزاد شده و نزد خانواده‌اش به سوئد بازگردد، متوقف نخواهد شد.»

    احمدرضا جلالی که بنا به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در حال رانندگی به سمت کرج توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و سه ماه در بازداشتگاه این وزارتخانه بود. اتهامی که مقام‌های قضایی در ابتدا به او وارد کردند «همکاری با دول متخاصم» عنوان شد.

    جلالی اما در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شد و این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

    احمدرضا جلالی از سال ۱۳۸۸ ساکن سوئد بود و اکنون شهروند این کشور است. او در حوزه مدیریت بحران پژوهش و فعالیت می‌کرد و در دانشگاه کارولیسنکا در نزدیکی استکهلم مشغول به کار بود.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.