ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی ملل برای کیهان کلهر

جشنواره وومکس اعلام کرد که در بیست و پنجمین دوره برگزاری‌اش جایزه ویژه خود را به خاطر ابداع زبان موسیقیایی تازه به کیهان کلهر تقدیم می‌کند.

وومکس بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی ملل از کیهان کلهر، موسیقی‌دان و نوازنده برجسته ایرانی تقدیر می‌کند. جایزه وومکس در اکتبر سال جاری همزمان با برگزاری بیست و پنجمین سالگرد این رویداد موسیقی جهان در فنلاند به کلهر تقدیم می‌شود.

کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده برجسته کمانچه

فستیوال موسیقی ملل که از سال ۱۹۹۴ تاکنون هر سال با حضور بیش از ۷۰۰ گروه موسیقی از ۵۰ کشور جهان در شهرهای بزرگ اروپایی برگزار می‌شود اعلام کرد که جایزه هنری خود در سال ۲۰۱۹ را به کیهان کلهر تقدیم می‌کند. برگزارکنندگان این رویداد جهانی در عرصه موسیقی ملل اعلام کرده‌اند این جایزه را علاوه بر استادی و تسلط کلهر بر نوازندگی ساز کمانچه به دلیل ابداع یک زبان موسیقایی تازه و به خاطر دستاوردهای کلهر در زمینه آشنایی ملت‌های دیگر با موسیقی ملی ایران به او اهدا می‌کنند.

کیهان کلهر تنها موسیقی‌دان ایرانی‌ست که تاکنون چهار بار جایزه گرمی را به دست آورده. حسین علیزاده از او به عنوان «جهانی‌ترین مرد موسیقی ایران» یاد کرده است.

کیهان کلهر با شهرام ناظری، محمد رضا شجریان و حسین علیزاده نیز آثاری پدید آورده. شش آلبوم «زمستان است»، «بی تو به سر نمی‌شود»، «فریاد»، «ساز خاموش»، «شب»، «سکوت»، «کویر» و «سرود مهر» حاصل همکاری او با هنرمندان ایرانی‌ست.

کلهر به خاطر شناساندن موسیقی ایرانی به جهانیان نیز شهرت دارد. کنسرت او با شجاعت حسین خان (غزل) و یا با کوارتت کرونوس (جاده ابریشم)، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک در جهانی کردن موسیقی ایرانی نقش داشته است.

جایزه وومکس ۲۷ اکتبر در سومین و آخرین روز فستیوال موسیقی ملل در فنلاند به کیهان کلهر تقدیم می‌شود.  کلهر در این مراسم همراه با اردال ارزنجان، نوازنده باغلاما و اهل ترکیه روی صحنه می‌رود و قطعاتی را اجرا می‌کند.

پیش از این هنرمندانی مانند نصرت فاتح علی‌خان، جیوان گاسپاریان، دانییل وارو، ماریزا و شیخ لو  جایزه موسیقی وومکس را دریافت کرده‌اند. این نخستین بار است که یک هنرمند ایرانی این جایزه را به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.