ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای «دستگاه‌های کم‌کار در حوزه عفاف و حجاب» پرونده قضایی تشکیل می‌شود

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفته بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ دستگاه‌های متعددی درباره عفاف و حجاب مسئول‌اند اما وظایفشان را کامل انجام نمی‌دهند.

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه ایران به سازمان بازرسی دستور داده تا وظایف همه دستگاه‌ها را در زمینه عفاف و حجاب بررسی و پیگیری کند، گفته این سازمان وظایف محول شده به این دستگاه‌ها را بررسی خواهد کرد. او همچنین اعلام کرده که لباس‌ها و مانتو‌های جلوباز ساماندهی می‌شوند.

هر روز زنان به جرم بدحجابی توسط ماموران زن گشت حجاب دستگیر می‌شوند

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفته دستگاه‌های متعددی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴، وظایفی درباره عفاف و حجاب بر عهده دارند اما این وظایف را تاکنون به طور کامل انجام نداده‌اند.

او گفته در صورت محرز شدن تخلفات در دستگاه‌ها و عمد و کوتاهی‌های انجام شده در امور توسط مسئولان، پرونده‌هایی قضایی برای رسیدگی به آن‌ها تشکیل خواهد شد.

به گفته صادقی اقدامات قضایی و انتظامی در این باره انجام می‌شود و اکنون قوه قضائیه در حال پیگیری و شناسایی این افراد است.

نیروی انتظامی باید وظیفه خود را انجام دهد و با شناسایی افراد خاطی و تحویل آن‌‎ها به دستگاه قضایی، در روند رسیدگی و برخورد با این متهمان فعالیت کند.

طرح توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در سال ۱۳۸۲ و در دولت محمد خاتمی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران رسید. قرار بود این طرح در سال ۱۳۸۴ برای اجرا به سازمان‌ها و ادارات ایران ابلاغ شود، اما مسکوت ماند.

بر اساس طرح جامع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، برخورد با بدحجابی و گسترش حجاب تنها به برخوردهای نیروی انتظامی محدود نمی‌شود بلکه مطابق آن برای بالا بردن آنچه که فرهنگ عفاف نامیده شده است، تعداد زیادی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تکالیفی در این زمینه دارند.

اجرای طرح «عفاف و حجاب» به ۲۶ وزارتخانه و سازمان سپرده شده، اما نیروی انتظامی با «گشت ارشاد» و ون‌های مخصوص و پرسنل زن، بیش از هر سازمان دیگری اجرای مفاد ۲۳ بند از طرح یاد شده را بر عهده گرفته و مسئله حجاب را تبدیل به بحثی امنیتی کرده است.

دخالت سپاه و بسیج در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های بازرسی، برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به مهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هایی بوده است که بعضی نهادهای نظامی و شبه‌نظامی حتی پیش از ایجاد گشت ارشاد یا طرح عفاف و حجاب یا همزمان با آن، به کار ‌بسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.