ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماجرای محمود‌آباد: نیروی هوایی به دادگاه هشدار داده بوده که امکان پس دادن اراضی وجود ندارد

نیروی‌هوایی ارتش ایران اعلام کرده نیروهایش در درگیری‌های روز شنبه ۱۹ مرداد در پادگان محمودآباد زمانی برای پراکندن معترضان به‌ سوی آسمان آتش‌ گشوده‌اند که خودشان زخمی‌ بوده‌اند.

روابط عمومی نیروی‌هوایی ارتش اعلام‌کرده نیرو‌هایش در درگیری‌های روز شنبه ۱۹ مرداد در پادگان محمودآباد زمانی برای پراکندن معترضان، به‌سوی آسمان آتش‌ گشوده‌اند که خودشان زخمی‌ بوده‌اند و چون زمین محل درگیری ناهم‌سطح‌بوده، دو نفر گلوله‌ خورده‌ و کشته‌‌ شده‌اند و برخی نیز زخمی شده‌اند.

نمایی از محل درگیری

بنابر اعلام این نیروی نظامی، فرودگاه بیشه‌کلا که برای هدف‌های آموزشی و نیز رویارویی با دشمن و به‌ویژه کمک‌رسانی‌ به مردم استفاده‌ می‌شده به ‌سبب ساخت‌وسازها در حریم آن‌، ناکارآمد‌ شده است.

بنابر این اعلامیه، «فرمانده نیروی ‌هوایی و ریاست ‌حقوقی فرماندهی نیروهای مسلح»، به دادگاه اعلام‌‌ کرده ‌بودند «باز پس ‌‌دادن زمین‌های نیروهای مسلح باید با اجازه فرماندهان نیروهای ‌مسلح» و «با توجه‌ به موقعیت حساس جمهوری‌ اسلامی در منطقه»‌ باشد.

نیروی‌ هوایی اعلام‌ کرده ظابطان قضایی این مسائل را صورت‌جلسه ‌کرده و از آن‌جا رفته‌بودند اما مدعیان مالکیت زمین‌ها باز هم اعتراض‌کرده‌‌اند و درگیری پیش آمد.

دادگاه حکم داده بوده که بخشی از اراضی پایگاه هوایی ارتش در حاشیه روستای بیشه‌کلا در بخش سرخرود شهرستان محمودآباد باید به نفع ساکنان منطقه آزاد شود اما نظامیان این پایگاه مانع از اجرای این حکم شده‌اند.

بنابر اعلام دادستانی نظامی مازندران، ماموران پلیس و دادگاه محمودآباد برای اجرای حکم آزاد کردن بخشی از زمین‌های پادگان به‌سود یکی‌ از اهالی روستا، به نزدیکی پادگان رفته‌‌ بودند که میان مدعیان مالکیت و ماموران پادگان درگیری پیش می‌آید. ‎

در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از این تیراندازی دست به دست می‌شود و اعتراض‌ها به تلاش برای جلوگیری از «زمین‌خواری» نهادهای صاحب قدرت نسبت داده می‌شود.

خبرگزاری فارس اما نوشته است:

«در این درگیری تعدادی از اجیرشدگان و اراذل و اوباش نیز قصد سوء استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگان را داشتند که با کمک عوامل نیروی انتظامی عده‌ای از آن‌ها دستگیر و اجازه تعدی مجدد داده نشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.