ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرزاد جعفری: خواهرم هنوز با خانواده تماس نگرفته است

خواهر نوشین جعفری با اشاره به مسائل مطرح شده درباره بازداشت او در فضای مجازی گفته است خواهرش هیچ ربطی به اکانت «یار دبستانی» در توییتر ندارد

خواهر نوشین جعفری، عکاس و روزنامه‌نگاری که هفته گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد گفته است که او هنوز با خانواده خود تماس نگرفته است. 

نوشین جعفری

شهرزاد جعفری با اشاره به مسائل مطرح شده درباره بازداشت خواهرش در فضای اینترنت گفته است:

«خواهرم هیچ ربطی به اکانت "یار دبستانی" در توییتر ندارد.»

شهرزاد جعفری در واکنش به عکس‌های منتشر شده از وسایل شخصی نوشین جعفری در اینترنت گفته است:

«نمی‌دانم چه کسی از روی اقلام یافت شده از منزل نوشین جعفری عکس گرفته و منتشر کرده است.»

او همچنین در توضیح عکس چند هارد که گفته می‌شود متعلق به نوشین جعفری‌ست گفته است این تعداد هارد و … برای یک عکاس تئاتر و سینما ضروری است و محتویات این هاردها هم همان عکس‌های سینما و تئاتر است.

به گفته شهرزاد جعفری، خواهر او تنها یک صفحه توییتر با اسم و فامیل خودش دارد و دیگر ادعاها پیرامون این موضوع دروغ و شایعه است:

«بعضی افراد در فضای مجازی قصد پرونده‌سازی علیه خواهر من را دارند. این اتهام بار اول از سوی یک اکانت به نام "آسید پویان" منتشر شد و ما به عنوان خانواده نوشین نخواستیم این مساله را رسانه‌ای کنیم تا برای خواهرم بدتر نشود.»

اکانت یار دبستانی که به نوشین جعفری منتسب شده است با وجود بازداشت او همچنان فعال است. این اکانت هم چندین توییت درباره روند پرونده‌سازی برای نوشین جعفری منتشر کرده است. 

شهرزاد جعفری اما درباره چگونگی دستگیری خواهرش نیز گفته است:

«نوشین رفته بوده جلوی در خانه و درون ماشینش بوده که آنجا جلوی در او را دیده‌اند و بعد هم بالا آمدند تا وسایلش را بگردند؛ در همان فاصله هم من به خانه رسیدم.»

سازمان حقوق بشر ایران در خبر بازداشت نوشین جعفری درباره تعداد ماموران و نحوه بازرسی منزل شخصی او توسط نیروهای امنیتی از قول یک منبع مطلع گزارش کرده بود که بازداشت کنندگان شش نفر بوده‌اند؛ پنج مرد و یک زن:

«تا ساعت ۱۱ شب خانه را زیر و رو می‌کردند و همه وسایل شخصی و کاری نوشین را ضبط کرده و با خود بردند. روی برگه بازداشت او نوشته بود که باید به شعبه دوم بازپرسی اوین معرفی شود. در برگه بازداشت نوشته بودند “جرایم علیه امنیت ملی".»

قوه قضاییه اما تاکنون درباره بازداشت و اتهام‌های احتمالی نوشین جعفری سکوت کرده است. 

بازداشت و پرونده‌سازی علیه نوشین جعفری واکنش بسیاری از روزنامه‌نگاران و اهالی سینما را در پی داشته است. 

رضا درمیشیان، کارگردان سینما در واکنش به این بازداشت در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

«نوشین جعفری عکاس چند فیلمم از جمله "لانتوری" و "مجبوریم" است. در طول همکاری با او جز روحیه حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری ندیده‌ام. او برای فیلم "لانتوری" در دومین جشن عکاسان سینمای ایران خانه سینما، برنده تندیس بهترین عکاس سال شد. نوشین جعفری پنج روز است که بازداشت شده و هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته است. امیدوارم سوتفاهمات زود حل شود.»

محمد یعقوبی، کارگردان سرشناس تئاتر هم که مدتی‌ست ممنوع‌الفعالیت است با اعلام اینکه اتهامات طرح شده علیه نوشین جعفری بی اساس است از هنرمندان خواسته است در برابر بازداشت این عکاس و هنرمند سکوت نکنند. 

حسین نورانی‌نژاد، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق در ایران هم در حمایت از این عکاس سینما و تئاتر در توئیتر خود نوشته است:

«این که خبر یک بازداشتی در بازداشتگاه امنیتی ابتدا سر از توییتر قلدرها و لات‌های مجازی در می‌آورد، نشانه‌ای است از بی‌حساب و کتابی و بی‌قانونی‌شان و طبیعی است که با این رفتار، ۱۰۰ اعتراف متهم هم باور نخواهد شد.»

نوشین جعفری بهمن ماه سال ۱۳۸۸ و در خلال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری آن سال نیز بازداشت شد. او آن زمان خبرنگار روزنامه اعتماد بود و به مدت ۲۸ روز در بازداشت ماند.

در بازداشت اول نیز کامپیوتر و دوربین این خبرنگار و عکاس به وسیله ماموران ضبط شد. 

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.