ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سپاه: فقط نیروی دریایی سپاه مسئول امنیت تنگه هرمز است

همزمان با اعزام ناو جنگی کنت بریتانیا به خلیج فارس، فرمانده نیروی دریایی سپاه هشدار داد که عبور و مرور بین‌المللی باید همچنان بین‌المللی بماند

همزمان با اعزام ناو جنگی کنت بریتانیا به خلیج فارس، علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس برای ایران اهمیت دارد اعلام کرد که عبور و مرور دریایی بین‌المللی باید همچنان بین‌المللی باقی بماند.

علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران

به گزارش سپاه نیوز، علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران  سه‌شنبه ۲۲ مرداد کشورهای خارج از منطقه را متهم کرد که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را مختل کرده‌اند.

 حمله به شش نفتکش و کشتی تجاری در خلیج فارس و دریای عمان تنش در تنگه هرمز را وارد مرحله تازه‌ای کرد. با توقیف نفتکش بریتانیایی به نام استنا ایمپرو در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه در پاسخ به توقیف نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق این تنش‌ها بالا گرفت. وزارت خارجه آمریکا دوشنبه گذشته اعلام کرد که نمایندگانی از ۶۰ کشور که در فوریه سال جاری در کنفرانس ورشو شرکت داشتند نشست‌هایی را برای تأمین امنیت دریانوردی در تنگه هرمز برگزار می‌کنند. چهارشنبه هفته گذشته نمایندگان نظامی آمریکا و بریتانیا و چند کشور دیگر نشستی در بحرین برای تشکیل ائتلاف دریایی برگزار کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با توجه به تحولات یاد شده در چند هفته اخیر واشنگتن را متهم کرد که با حمله به کشتی‌ها در نزدیکی آب‌های ایران تلاش دارد ایران را عامل ناامنی در خلیج فارس جلوه دهد و با تکیه بر نیاز کشورهای اروپایی و جنوب آسیا به نفت به ائتلاف دریایی مورد نظر خود شکل دهد.

 ساعتی قبل از انتشار سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه ناوچه تیپ ۲۳ نیروی دریایی ارتش بریتانیا به نام «کنت» که ۱۳۳ متر طول دارد و از جنگ‌افزارهای ضد کشتی، ضد زیردریایی و ضد هوایی برخوردار است، راهی خلیج فارس شد تا در ائتلاف دریایی برای «حفاظت از امنیت کشتی‌رانی تجاری» در آب‌های جنوبی ایران شرکت کند. به گفته سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا، ناوچه کنت علاوه بر مأموریت‌ مقابله با قاچاق، امنیت دریایی و مقابله با تروریسم در کنار کشتی مونتروز حفاظت و اسکورت شناورهای حامل پرچم بریتانیا در تنگه هرمز را هم به عهده می‌گیرد.

تنگسیری یک بار دیگر هشدار داد که سپاه حضور کشتی‌های جنگی اسرائیل در خلیج فارس را تحمل نمی‌کند:

 «ما درباره هرگونه حضور غیر قانونی به ویژه رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار می‌دهیم. ما در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئول تضمین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم و هیچ نیازی به غریبه‌ها نیست. پیام ما به کشورهای منطقه و خارج از منطقه این است که تا زمانی که نفت خود را از این منطقه صادر می‌کنیم امنیت آن را نیز تضمین می‌کنیم.»

اسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل ۱۵ مرداد/۶ اوت در نشستی که پشت درهای بسته با کمیته دفاعی و امور خارجی کنست برگزار شد اعلام کرد اسرائیل قصد دارد در بخش اطلاعاتی و دیگر بخش‌ها به مأموریت امنیت دریایی در خلیج فارس بپیوندد. وزارت خارجه و وزیر دفاع ایران اعلام کرده‌اند که این کشور حضور اسرائیل در خلیج فارس را تحمل نمی‌کند. روز گذشته وزیر خارجه عراق نیز اعلام کرد که این کشور هم با حضور اسرائیل در خلیج فارس مخالف است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sampishro

    نفـــــــسهای اخراســـــــراییل واغازحکومت جهانی اسلامی واماده شدن برای امدن منجی بشری(غج)