ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائیه: نمی‌دانیم سالار آقاخانی کجاست

گزارش‌ها از فرار سالار آقاخانی از ایران خبر می‌دهند.

سالار آقاخانی، معاون سابق بانک مرکزی و متهم ردیف اول پرونده اخلال ارزی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه سه‌شنبه ۲۲ مرداد در پاسخ به سوالی درباره متواری بودن بودن سالار آقاخانی متهم پرونده فساد ارزی گفت قوه قضائیه از محل او اطلاع ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران اسماعیلی در مورد پرونده اخلال ارزی که اولین دادگاه آن ۱۳ مرداد برگزار شد گفت: «این پرونده در حال بررسی است و متهم به دادگاه احضار شده است اما در دادگاه حضور نیافت. اینکه کجاست را نمی‌دانیم اما هم از طریق قانونی و وثیقه گذار پیگیر هستیم که در جلسات بعدی در دادگاه حضور یابد و در غیر این صورت دادگاه تصمیمات لازم را می‌گیرد».

خبرگزاری میزان پیشتر از حضور سالار آقاخانی، متهم ردیف اول پرونده در دادگاه خبر داده بود اما به‌نوشته وبسایت فرارو و به‌نقل از محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا، این متهم از ایران خارج شده است.

پرونده اخلال ارزی که به آغاز بحران ارزی در زمستان ۹۶ مربور می‌شود، شامل معاون ارزی بانک مرکزی، صرافان و دلالان مرتبط با این بانک، می‌شود. در آن زمان ولی الله سیف سمت ریاست کل بانک مرکزی را داشته و احمد عراقچی در سمت معاون ارزی او فعالیت می‌کرده است.

براساس آنچه در کیفرخواست مطرح شده است آقاخانی در شهریور ماه سال ۹۶ یعنی چند هفته پس از انتصاب به عنوان معاون ارزی بانک مرکزی از سوی میثم خدایی به احمد عراقچی معرفی شده است. میثم خدایی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری و مشاور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور بوده. خدایی متهم به دریافت رشوه از سوی آقاخانی است.

اتهام آقاخانی «مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۱۵۹۸۰۰۰۰۰ دلار و ۲۰۵۰۰۰۰۰ یورو و دو پرداخت رشوه به میزان ۱۱۸ هزار دلار به متهم میثم خدایی و نیز پرداخت رشوه به متهم سید رسول سجاد مدیر بین الملل معاونت ارزی بانک مرکزی بابت خرید یک دستگاه رنو به قیمت ۳۰ میلیون تومان، یک جفت ساعت امگا به مبلغ ۳۲ میلیون تومان، پرداخت هزینه سفر هوایی به کیش و اقامت در هتل برای نامبرده و اعضای خانواده» عنوان شده است.

تاکنون هیچ ارگانی خبر فرار او از ایران را تکذیب نکرده است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره دادگاه سیف و عراقچی و اینکه جلسات دیگر دادگاه بدون حضور رسانه‌ها برگزار شده است و اجازه دفاع به وکیل عراقچی داده نشده و پرونده گویا ضابط ندارد، بدون اشاره به وکیل مسائل مطرح شده درباره وکیل مدافع و ضابط پرونده گفت: «دادگاه در حال برگزاری است و علنی است. جلساتی برگزار شده است و علنی بودن دادگاه به معنای این نیست که هر گاه خبرنگاران نبودند دادگاه غیرعلنی است. گاهی ممکن است به دلیل نوع تحقیقات جمع دادگاه محدودتر باشد. جلسات دادگاه ادامه دارد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.