ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت اطلاعات: حسن عباسی دوره حبس قطعی خود را می‌گذراند

مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات اعلام کرد حسن عباسی بازداشت نشده، بلکه در پی شکایت وزارت اطلاعات از او در دادگاه بدوی و در دادگاه تجدید نظر محاکمه و محکوم شده.

مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات اعلام کرد حسن عباسی بازداشت نشده، بلکه در پی شکایت وزارت اطلاعات از او در دادگاه بدوی و در دادگاه تجدید نظر محاکمه و محکوم شده و اکنون دوران حبس قطعی خود را می‌گذراند.

حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال و عضو سابق سپاه پاسدارانحسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال و عضو سابق سپاه پاسداران

برخی کانال‌ها و شبکه‌های نزدیک به حسن عباسی (از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و رئیس اندیشکده یقین) بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد از بازداشت او در پی شکایت محمود علوی، وزیر اطلاعات خبر دادند. خبرگزاری فارس و تسنیم با تأیید این خبر به نقل از توییتر عباسی اعلام کردند که او به دلیل سخنرانی‌اش درباره ارتباط محمود علوی با آمدنیوز بازداشت شده است. مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات چهارشنبه ۲۳ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای با تأیید زندانی شدن عباسی اعلام کرد که او بعد از محاکمه در دادگاه بدوی و در دادگاه تجدید نظر، دوران حبس قطعی خود را می‌گذراند:

«این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید نظرخواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.»

در این بیانیه وزارت اطلاعات تأیید کرد که حسن عباسی به دلیل سخنرانی‌اش در قرچک ورامین تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است. عباسی دی سال گذشته در بخشی از آن سخنرانی وزیر اطلاعات را در ارتباط با آمدنیوز قرار داده و گفته بود:

«رفته یه چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیره. البته می‌رسه به وزیر محترم اطلاعات با تقدیرات ویژه یاد می‌کند. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده چرا چی‌چی نیوز فلان شده، پسر فلانی در وزات نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسه اینقدر تقدیر می‌کنه؟ خب آیا ما می‌تونیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوزه؟ چون لااقل دو تا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد، اون مقام معظم رهبری رو، مراجع رو، همه رو به سخره می‌گیره!»

مدیر کل حقوقی وزارت اطلاعات در بیانیه خود نوشته است که در بسیاری از موارد به دلیل «حفظ مصالح امنیت ملی» درباره حسن عباسی خویشتنداری پیشه کرده اما از سخنان او درباره «نیت وزارت اطلاعات برای ایجاد تغییر و تحول در نظام  و همچنین ارتباط وزیر اطلاعات با «کانال ضد نظام» نتوانسته چشم‌پوشی کند.

حسن عباسی سال ۱۳۹۵ نیز با شکایت ارتش بازداشت شده بود و پس از چند روز آزاد شد.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.