ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبادل آتش بین ارتش هند و پاکستان در مرز کشمیر

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که سه نظامی پاکستانی و پنج نظامی هندی در این درگیری کشته شدند. هند تکذیب کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد در تبادل آتش بین ارتش هند و پاکستان در مرز کشمیر سه نظامی پاکستانی و پنج نظامی هندی کشته شدند. هند تکذیب کرد.

سربازان ارتش هند در مرز کشمیر

به گزارش الجزیره، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارشد ارتش پاکستان پنجشنبه ۲۴ مرداد/ ۱۴ اوت با انتشار پیامی در توییتر نیروهای نظامی هند را متهم کرد که در مرز مورد مناقشه در کشمیر به طرف سربازان پاکستانی آتش گشودند.

به گفته ژنرال آصف غفور تبادل آتش بین نیروهای دو کشور در مرز کشمیر همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری انی، خبرگزاری رسمی دولت هند اما بعد از ظهر پنجشنبه کشته شدن پنج سرباز هندی در این درگیری مرزی را تکذیب کرد. شبکه الجزیره به نقل از پلیس محلی گزارش داد که در جریان تبادل آتش بین ارتش پاکستان و هند دو غیر نظامی هم در این منطقه مرزی کشته شده‌اند.

هند و پاکستان، دو قدرت هسته‌ای در جنوب آسیا تاکنون سه بار با هم جنگیده‌اند. دو بار بر سر کشمیر.

لوک سبها (مجلس سفلی در پارلمان هند) هفته گذشته خودمختاری منطقه «جامو و کشمیر» را لغو کرد. ارتش هند از آن زمان تاکنون با محاصره این منطقه، قطع راه‌های ارتباطی تلفنی و اینترنتی و بازداشت صدها تن از فعالان و سیاستمداران محلی، اداره امور را به دست گرفته است. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در سخنانی که روز پنجشنبه به مناسبت سالروز استقلال هند ایراد کرد، ادعا کرد که خودمختاری کشمیر سبب فساد و تضییع حقوق زنان و کودکان و تبعیض اجتماعی شده بود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان که از روز گذشته به منطقه تحت کنتزل پاکستان در کشمیر سفر کرده، در جلسه ویژه‌ای که پنجشنبه با مجمع قانون‌گذاری کشمیر در مظفرآباد برگزار شد هند را متهم کرد که قصد دارد در منطقه پاکستانی کشمیر عملیات نظامی انجام دهد. عمران خان گفت اگر جنگی دربگیرد جامعه جهانی مسئول است. نخست‌وزیر پاکستان گفت:

«آن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اقدام نظامی در کشمیر آزاد هستند. پاکستان اما آماده است با هر نوع تجاوزگری مقابله کند.»

روز گذشته پاکستان و امروز جمهوری خلق چین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند برای بررسی لغو خودمختاری کشمیر جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.