ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیونگ‌یانگ همزمان با یک آزمایش موشکی تازه: دیگر حرفی با سئول نداریم

کره شمالی دو پرتابه دیگر شلیک کرد. پیونگ‌یانگ در بیانیه‌ای که خالی از عتاب نیست رئیس جمهوری کره جنوبی را متهم کرد که عقلش درست کار نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمی بعد از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۶ اوت/۲۵ مرداد از سواحل کره شمالی دو پرتابه ناشناس به داخل دریای ساحل شرقی شلیک شد. این پرتابه‌ها مسافتی حدود ۲۳۰ کیلومتر را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری پیمودند.

آزمایش‌های پی در پی موشکی کره شمالی (عکس: آرشیو)

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد شلیک این پرتابه‌ها  هیچ تهدید امنیتی جدی متوجه این کشور نکرد. ارتش کره جنوبی در حال بررسی ماهیت این پرتابه‌هاست. معلوم نیست که الزاماً این پرتابه‌ها از نوع موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد باشند.

از ژوئیه/ خرداد تاکنون این ششمین بار است که پیونگ‌یانگ پرتابه‌هایی را شلیک می‌کند.

پیونگ یانگ، همزمان با این آزمایش موشکی، با انتشار بیانیه‌ای رئیس جمهوری کره جنوبی را فردی «گستاخ» خواند و اعلام کرد که مذاکرات بین دو کره تمام شده و دیگر حرفی با کره جنوبی ندارد. مون‌جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنانی که به مناسبت سالگرد استقلال کره از ژاپن ایراد کرده بود، اظهار امیدواری کرده بود که دو کره تا سال ۲۰۴۵ متحد شوند. پیونگ‌یانگ از این سخنان به خشم آمده است. کره شمالی در بیانیه صبح جمعه خود با لحنی که عاری از عتاب نیست، این پرسش را مطرح کرد: آیا رئیس جمهوری کره جنوبی «عقلش درست کار می‌کند؟» کنایه‌ای به برگزاری رزمایش‌های مشترک کره جنوبی با آمریکا: وقتی که کره‌جنوبی مشغول مانور نظامی برای نابود کردن ارتش کره‌شمالی در ۹۰ روز است، صلح به چه معناست؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۳۰ ژوئن سال جاری توفق کردند که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره را از سر بگیرند. پیونگ‌یانگ اما از روند کند مذاکرات و از رزمایش نظتمی مشترک کره جنوبی و ارتش آمریکا در شبه‌جزیره کره خشنود نیست.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۱۵ مرداد/ ۶ اوت در واکنش به چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی گفته بود:

«ظاهراً این موشک‌ها بالستیک هستند. رئیس جمهوری و کیم جونگ اون توافق کرده‌اند که کره شمالی از پرتاب موشک‌های قاره‌پیما خودداری کند. بنابراین فکر می‌کنم رئیس جمهوری این موضوع را به دقت زیر نظر دارد.»

پهلو گرفتن یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا در بنادر کره جنوبی و استقرار جنگنده‌های اف ۳۵ آ آمریکا در این کشور به نارضایتی پیونگ‌یانگ از روند مذاکرات خلع سلاح با چشم‌انذاز رفع تحریم‌های اقتصادی دامن زده است.

پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی شنبه ۱۰ اوت/ ۱۹ مرداد انجام شد. آن پرتابه‌ها کوتاه‌برد بودند و آب‌های ژاپن را به مخاطره نمی‌انداختند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.