ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردشگری ایران: روسیه نگران مهاجرت‌ غیرقانونی ایرانی‌ها از طریق خاک خود است

در ماه‌های گذشته، گردشگران ایرانی در روسیه با برخورد سختگیرانه و خشن کارمندان فرودگاه مواجه شده‌اند.

روسیه در چند سال اخیر هر چه بیشتر به یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شد. اما گزارش‌های اخیر حکایت از این دارد که مقامات روسیه رویکردی سختگیرانه با مسافران ایرانی در پیش گرفته‌اند. معاون گردشگری ایران دلیل این رفتارها را نگرانی مقامات روسیه از ماندن برخی مسافران ایرانی در این کشور، و یا عبور غیرقانونی آنها از مرز روسیه به مقصد اروپا دانست.

تصویری از کرملین در ویترین مک‌دونالد / عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در ماه‌های گذشته، مسافران ایرانی شاهد برخورد سختگیرانه و خشن ماموران و کارمندان فرودگاه بودند و متحملِ زمان طولانی انتظار، توقیف موقت گذرنامه، بازجویی، و تجربه «شبه‌بازداشت» شده اند.

سفارت ایران در روسیه به همین خاطر اخیراً چندین مورد اطلاعیه صادر کرده و این شیوه رفتار با مسافران ایرانی را «غیرقابل پذیرش» خوانده و از مقامات روسیه خواسته که «احترام شهروندان ایرانی» را حفظ کنند.

در یک اطلاعیه نیز به شهروندان ایرانی توصیه‌هایی شده تا کمتر در معرض این برخوردها قرار بگیرند؛ از جمله از آنها خواسته شده که کمتر به مناطق شمالی و جنوبی روسیه سفر کنند تا شائبه خروج آنها از مرزها به وجود نیاید.

معاون گردشگری ایران به ایلنا گفته است که دلیل این برخوردها ترس مقامات روسیه از ماندن ایرانیان در این کشور و یا عبور از مرزهای روسیه جهت مهاجرت غیرقانونی به اروپا است.

ولی تیموری با این حال افزوده که رفتارهای مقامات روس با ایرانیان خارج از ضوابط ابلاغی مرسوم این کشور بوده و از این جهت سفارت ایران در مسکو در صدد اعتراض برآمده است. تیموری همچنین گفته است که معاونت گردشگری اعتراض به این وضعیت را از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های فعال به کشور مقصد منتقل می‌کند.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، اخیرا در ملاقاتی با اشموتکین، مدیرکل کنترل مرزی سرویس فدرال امنیت روسیه، در مورد مشکلات شهروندان ایرانی در فرودگاه‌های روسیه گفتگو کردند. طرف روسی دلیل این مشکلات را عبور تعدادی از مسافران از مرز روسیه به اروپا دانسته است، اما دو طرف توافق کرده اند که برای حل و فصل مشکلات با یکدیگر همکاری کنند.

با بدتر شدن اوضاع اقتصادی در ایران به خاطر سوءمدیریت و فساد داخلی از یک طرف و تحریم‌های ایالات متحده از طرف دیگر، بسیاری از جوانان ایرانی به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند. همچنین با سخت‌تر شدن مهاجرت از طریق ترکیه و عبور از خاک این کشور به مقصد اروپا، پناهجویان به سایر مسیرهای منتهی به اروپا، از جمله مسیر روسیه، روی آورده اند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • خبات م

      اینکه سفارت خانه هنوز جرات اعتراص به وزارت خارجه روسبه نکرده نشانه ذلت ایرانی از یه سمت و فساد اعصای سفارتخانه ایران از سوی دیگر است.....تحقیرهاز بیشتر ی در راه است

    • سولماز

      عجب!!!! کشور قحط ه که ایرانیا برن روسیه؟؟!!! خود ِ عمو استالینیها و چپول هامون تو اروپا اکثرا جا خوش کردن و هِی از دور لوقوز میخونن حالا ایرانی ا بیان برن تو دیوونه خونه ء روسیه!