ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سنای ایتالیا در مورد سرنوشت دولت ائتلافی این کشور تصمیم‌گیری می‌کند

به صورت قطعی ائتلاف جنبش عوام‌گرای «پنج‌ستاره» و حزب راستگرای «لیگ» پس از تنها چهارماه فعالیت دولت منحل خواهد شد. با این وجود هنوز مشخص نیست آیا کنته از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد یا تلاش می‌کند تا کابینه جدیدی تشکیل دهد.

سرنوشت دولت ائتلافی ایتالیا سه‌شنبه با سخنرانی جوزپه کونته، نخست‌وزیر دولت ائتلافی در مجلس سنای این کشور مشخص خواهد شد.

بن‌بست سیاسی کنونی در ایتالیا به اختلاف جوزپه کنته، نخست وزیر و رهبر حزب عوام‌گرای پنج‌ستاره و متئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب راستگرای لیگا باز می‌گردد.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا بعدازظهر سه‌شنبه ۲۰ اوت در مجلس سنا حضور پیدا خواهد کرد تا در مورد بحران سیاسی کنونی در دولت ائتلافی ایتالیا سخنرانی کند. به صورت قطعی ائتلاف جنبش عوام‌گرای «پنج‌ستاره» و حزب راستگرای «لیگ» پس از تنها چهارماه فعالیت دولت منحل خواهد شد. با این وجود هنوز مشخص نیست آیا کونته از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد یا تلاش می‌کند تا کابینه جدیدی تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، همزمان نشانه‌های متعددی از تلاش جنبش پنج‌ستاره برای ائتلاف با احزاب دیگر به چشم می‌خورد. منابع خبری نزدیک به حزب مردم‌سالاری (دموکراتیک) دوشنبه خبر از گفتگوهای «سازنده‌» برای تشکیل یک ائتلاف جدید میان این حزب و جنبش پنج ستاره خبر دادند. به‌نظر می‌رسد جنبش پنج ستاره پیش از سخنرانی کنته در این مورد اظهارنظر رسمی نخواهد کرد. نیکولا زینگارتی، رهبر حزب مردم‌سالاری گفت حزب او به‌دنبال تشکیل یک دولت قوی برای ایجاد اصلاحات در ایتالیاست. درغیر این صورت باید انتخابات تازه‌ای برگزاری شود. حزب او تشکیل یک دولت موقت را رد می‌کند.

بحران در دولت ائتلافی

بحران سیاسی ایتالیا و اختلاف میان وزیر کشور ضد مهاجر ایتالیا و نخست‌وزیر  به انتقادات شدید سالوینی به  عملکرد وزرای دفاع و حمل و نقل دولت ائتلافی که عضو جنبش پنج ستاره هستند، باز می‌گردد.  این اختلافات با پروژه قطار سریع‌السیر بین تورین ایتالیا و لیون فرانسه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. جنبش پنج ستاره با این پروژه‌ حزب لیگ که شامل یک تونل ۸,۶ میلیارد یورویی از طریق کوه‌های آلپ است، مخالفت کرد. اپوزیسیون نیز اعلام کرد که احزاب حاکم با این رأی‌گیری ناموفق دیگر اکثریت را در پارلمان ندارند. کمی بعد  متئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب لیگ از سنا درخواست کرد تا انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار کند. سالوینی پنجشنبه ۸ اوت اعلام کرد دولت ائتلافی این کشور به نخست‌وزیری جوزپه کونته، به دلیل اختلافات درونی قادر به ادامه کار نیست. جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش گفت: ماتئو سالوینی باید برای ایتالیایی‌ها روشن کند که چرا در کار دولت ائتلافی اخلال ایجاد کرده و به چه دلیل در پی قطع زودهنگام همکاری با دولت است.

سنای ایتالیا اما درخواست سالوینی را رد و تصمیم‌گیری در این مورد را به سه‌شنبه ۲۰ اوت موکول کرد.

رسانه‌ها و تحلیل‌گران می‌گویند سالوینی با توجه به افزایش محبویت خود در ایتالیا و در انتخابات پارلمان اروپا به‌دنبال برگزاری انتخابات زودرس و تصاحب مقام نخست‌وزیری‌ست.

 سخنرانی کونته آینده دولت را رقم خواهد زد. او ممکن است کناره‌گیری خود را اعلام نماید یا با استیضاح پارلمان کنار برود. در این‌صورت ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا تصمیم خواهد گرفت پارلمان را منحل کند و انتخابات دیگری برگزار کند یا با تشکیل دولت جدیدی از اکثریت پارلمان موافقت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.