ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه آمریکا را به تنش‌زایی نظامی متهم کرد

روسیه روز سه شنبه و درپی آزمایش موشک زمینی توسط آمریکا، ایالات متحده را به ایجاد تنش نظامی متهم کرد، اما در عین حال گفت که وارد یک مسابقه تسلیحاتی نخواهد شد.

روسیه روز سه‌شنبه و در پی آزمایش موشک زمینی توسط آمریکا، ایالات متحده را به ایجاد تنش نظامی متهم کرد، اما در عین حال گفت وارد یک مسابقه تسلیحاتی نخواهد شد.

نخستین آزمایش موشکی آمریکا بعد از خروج از معاهده موشک‌های هسته‌ای میان‌برد

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرده بود که یک موشک کروزمتعارف (غیر اتمی) را آزمایش کرده  و این موشک پس از طی ۵۰۰ کیلومتر به هدف مورد نظر برخورد کرده است.

از زمان پایان یافتن پیمان هسته‌ای تاریخی منع موشک‌های هسته‌ای میان برد که یادگار دوران جنگ سرد بود، این نخستین  بار است که چنین عملیاتی انجام می‌شود.

آمریکا که مسکو را به نقض پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد (آی ان اف)متهم می‌کرد، ۲ اوت (۱۱ مرداد) به طوررسمی ازاین پیمان خارج شد. روسیه این اتهام را همواره رد کرده است.

آزمایش اخیر موشکی آمریکا تحت پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد (آی ان اف) ممنوع بود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در رابطه با این آزمایش موشکی گفت:« ایالات متحده آشکارا تمام مسیرهای رو به افزایش تنش نظامی را طی کرده است. ما تسلیم تحریکات نمی‌شویم.»

ریابکوف گفت که روسیه حاضر نیست به یک مسابقه تسلیحاتی پرهزینه کشانده شود.

بر اساس آی ان اف، موشک‌های زمین به هوا با برد متوسط بین ۵۰۰ و ۵۵۰۰ کیلومتر منع شده بودند، این پیمان در حقیقت توانایی دو کشور برای حمله اتمی به صورت ناگهانی را کاهش می‌داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.