ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران هفت‌تپه احکام زندان و شلاق برای نسرین جوادی را محکوم کردند

نسرین جوادی به دلیل شرکت در روز جهانی کارگر به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. کارگران هفت‌تپه اعلام کردند با چنین احکامی نمی‌توان اعتراضات کارگری را متوقف کرد.

نسرین جوادی از بازداشتی‌های روز جهانی کارگر به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. کارگران هفت‌تپه اعلام کردند با چنین احکامی نمی‌توان اعتراضات کارگری را متوقف کرد.

اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی)، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران  اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی)، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر  را به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به  ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.  سه‌شنبه ۱۵ مرداد جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران برگزارشده بود.

جمال عاملی سه‌شنبه ۲۹ مرداد با انتشار پیامی در توییتر با تأیید خبر را تأیید کرد. عاملی همسر ندا ناجی یکی دیگر از بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر است.

گروهی از کارگران هفت‌تپه با انتشار بیانیه‌ای از محکومیت نسرین جوادی به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق انتقاد کرده‌اند. پنج سال از هفت سال محکومیت نسرین جوادی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، در این مورد حضور در روز جهانی کارگر صادر شده است.

کارگران هفت‌تپه در بیانیه ۲۹ مرداد خود نوشته‌اند:

«آیا یک کارگر ایرانی حق ندارد مطالباتش را فریاد بزند؟

چرا هرکس بر سر هر موضوعی اعتراض می‌کند با اینگونه احکامی روبرو می‌شود، به کجا رسیده‌ایم که سیستم قضایی ما ضد کارگر، زن‌ستیز و مردم‌ستیز شده است؟ آیا با بازداشت فعالان کارگری و ترقی‌خواه رانت‌ها و فسادها برچیده شده؟ زندان‌ها پر شده از فعالان کارگری و سایر فعالان در تمام زمینه‌ها. آیا حق این عزیزان زندان است؟ کسانی که نمی‌توانند در برابر بی عدالتی‌ها سکوت کنند. جایشان زندان است، چه کسی دستور بازداشت این عزیزان را صادر کرده؟»

کارگران هفت‌تپه در ادامه این بیانیه یادآوری کرده‌اند که با صدور احکام سنگین علیه فعالان کارگری نمی‌توان کارگران را از مبارزه برای اجرای عدالت و پیگیری خواسته‌هایشان باز داشت:

«شما با این اعمال ضد کارگری‌تان کینه کارگران را نسبت به خود بیشتر می‌کنید و به ما نشان دادید که راه درست را انتخاب کرده‌ایم و مصمم‌تر از همیشه و با گام‌هایی استوار به راهمان ادامه خواهیم داد. بترسید از روزی که طغیان کارگران ایرانی به راه بیفتد. آن روز، روز تسویه حساب خواهد بود و جای ظالم مظلوم قطعا برعکس خواهد بود.»

مرضیه امیری، آنیشا اسداللهی، ندا ناجی و عاطفه رنگریز، در سال جاری در روز جهانی کارگر بازداشت شدند.

از هفته گذشته تاکنون تنها در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان شوش دست‌کم ۱۷ کارگر معترض هفت‌تپه محاکمه شده‌اند. برخی از کارگران معترض صرفاً به اتهام انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به دادگاه احضار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    برای بسیاری از جمع بیش از50میلیون عاقل و بالغ درایران که ظلم وستم درحق وحقوق کارگران همچون وزدیدن باد درلابلای درختان است که فقط صدای خش خش کردن شاخه ها و برگ ها را می شنوند ..وتماشای مسابقه فوتبال و سناریوی جنگ طلبه های طماع حکومتی ازصدا و سیمای آخوندی برایشان بمراتب خوشایندتراست ازشنیدن وخواندن آنچه برکارگران و حتی مدافعان حق وحقوشان روا میشود...نه جنبش همگانه مردمی برضد ظالمان برپا میشود ونه اقدام عملی و سرنوشت سازدیگری...رژیم اخوندی هم همچون مرغ فروشان هرروزه دستش را درون قفسی می برد و مرغی را برای سربردن می گیرد...و نظاره کننده گان عبوری ازکنارمغازه مرغ فروشان هم برایشان امری عادی و مسلم است که مرغ فروش سرآنها را نمی برد بلکه سر مرغ است..حالا اگرهمین مورد درکشورهای جهان اول رخ میداد درمطبوعات و رادیو وتلویزیون ها و همچنین در خیابان ها بساطی برعلیه حکومت گران برپا بود..متاسفانه بسیاری ازجمعیت چندده میلیونی ایران همچنان چشم به قدرت های خارجی دارند که بله محترمانه لطف کنید به وضعیت فاجعه بار ما خاتمه دهید ..ولی خودمان انکار علیل و منجمد هستیم ...آخر تا به حد و چه تعدادی ازدلسوزان مردمی ووطن پرستان ایرانی چه تحصیل کرده کان و چه استادان دانشگاه وچه مدافعان حقوق بشر و چه مدافعان حق وحقوق کارگران وچه مدافعان مجیط زیست و چه وکلا باید دستگیر و زندانی وشکنجه وحتی کشته و اعدام و یا به زندان های طویل المدت محکوم شوند که موجب تکان خوردن اکثریت مردم مطیع و فقروستم و زجرپرست وتوسری خور شود؟ خارجی ها برای مردم ایران تره هم خورد نمی کنند..فقط منافعشان و منابع ایران مطرح است ونه مردم ایران ..