ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ائتلافی ایتالیا با استعفای نخست‌وزیر سقوط کرد

کونته با حمله به سالوینی او را «مترصد فرصت» برای شروع بحران و به سقوط کشاندن دولت خواند و گفت بحران به‌وجود آمده ممکن است برای ایتالیا «پیامدهای جدی» داشته باشد.

به‌دنبال استعفای جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، دولت ائتلافی این کشور سقوط کرد.

جوزپه کونته رهبر جنبش راستگرای «پنج ستاره» و ماتئو سالوینی، رهبر حزب راستگرای «لیگ» در مجلس سنای ایتالیا

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا و رهبر جنبش عوام‌گرای «پنج ستاره» بعد از ظهر سه‌شنبه۲۰ اوت/ ۲۹ مرداد با کناره‌گیری از مقام نخست وزیری اعلام کرد استعفای خود  را به سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا تقدیم خواهد کرد. بدین‌ترتیب با سقوط دولت، رئیس جمهوری ایتالیا تصمیم خواهد گرفت پارلمان را منحل کند و انتخابات دیگری برگزار کند یا با تشکیل دولت جدیدی از اکثریت پارلمان موافقت کند.

جوزپه کونته در یک سخنرانی طولانی در مجلس سنای ایتالیا با حمله به ماتئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب راستگرای «لیگ» او را «مترصد فرصت» برای شروع بحران و به سقوط کشاندن دولت خواند و گفت بحران به‌وجود آمده ممکن است برای ایتالیا «پیامدهای جدی» داشته باشد. کونته همچنین اعلام کرد که سالوینی با انحلال دولت ائتلافی به مردم ایتالیا خیانت کرده است: «او تنها به منافع خود فکر می‌کنند و تصور او به‌عنوان نخست‌وزیر ایتالیا نگران‌کننده است

بحران سیاسی ایتالیا و اختلاف میان وزیر کشور ضد مهاجر ایتالیا و نخست‌وزیر به انتقادات شدید سالوینی به  عملکرد وزرای دفاع و حمل و نقل دولت ائتلافی که عضو جنبش پنج ستاره هستند، باز می‌گردد.

متئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب لیگ پیشتر از سنا درخواست کرده بود تا انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار کند. سالوینی پنجشنبه ۸ اوت اعلام کرد دولت ائتلافی این کشور به نخست‌وزیری جوزپه کونته، به دلیل اختلافات درونی قادر به ادامه کار نیست. سنای ایتالیا اما درخواست سالوینی را رد و تصمیم‌گیری در این مورد را به سه‌شنبه ۲۰ اوت موکول کرده بود.

رسانه‌ها و تحلیل‌گران می‌گویند سالوینی با توجه به افزایش محبویت خود در ایتالیا و در انتخابات پارلمان اروپا به‌دنبال برگزاری انتخابات زودرس و تصاحب مقام نخست‌وزیری‌ست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.