ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: جلسات تعامل میان دیپلمات‌ها  و نظامیان باید بیشتر شود

محمد رضا تابش، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از شورای امنیت ملی خواست زمینه‌های تعامل بیشتر سپاه قدس با وزارت خارجه ایران را فراهم کند.

محمد رضا تابش، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از شورای امنیت ملی خواست زمینه‌های تعامل بیشتر سپاه قدس با وزارت خارجه ایران را فراهم کند.

محمد جواد ظریف و قاسم سلیمانی (عکس: آرشیو)

محمد رضا تابش، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۳۰ مرداد در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد خواهان ترمیم شکاف بین سپاه قدس و وزارت خارجه ایران شد. تابش گفت:

«شورای عالی امنیت ملی در راستای هماهنگی بیشتر، بهتر و موثرتر حوزه نظامی با حوزه دیپلماسی، اقدام و تلاش کند. با توجه به اطلاعات و شناختی که از دکتر ظریف و آقای سلیمانی دارم، می‌دانم که آنها سربازان پاکباخته نظام و انقلاب در عرصه‌های دیپلماسی و نظامی هستند. بنابراین هرچه تعامل و هماهنگی میان آنها بیشتر باشد، نتایج مطلوب‌تر و مؤثرتری خواهیم گرفت.»

روز گذشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در جمع گروهی از ایرانیان مقیم سوئد گفت:

«سعودی‌ها می‌گویند ظریف کاره‌ای نیست و مشکل ما با سردار سلیمانی است. وقتی که وزیر شدم با آقای سلیمانی صحبت کردم، به سعود الفیصل پیشنهاد کردیم حاضریم راجع به یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان صحبت کنیم، در همان پیشنهاد پیغام فرستادم اگر فکر می‌کنید به قول خودتان من ماله‌کش اعظم هستم، آقای سلیمانی با شما صحبت کند.»

محمد رضا تابش در ادامه گفت‌وگوی خود با اعتماد اما اعلام کرد که در هر حال وزارت خارجه می‌بایست بیانگر سیاست خارجی نظام باشد:

«قاطعانه اعلام می‌کنم در عرصه دیپلماسی حرف اول و آخر را باید وزیر امور خارجه بزند. یعنی وزیر امور خارجه ما باید بیانگر نظرات کشور در حوزه سیاست خارجی باشد. اگر ما این موضوع را مراعات نکنیم، کم‌کم کشورها گرفتار این عارضه می‌شوند که حرف اول و آخر را در ایران چه کسی می‌زند.»

پس از آنکه وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹ مرداد، محمد جواد ظریف را در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داد، مقامات دولت ترامپ در چنذین نوبت اعلام کردند ظریف را به عنوان طرف اصلی در مذاکرات احتمالی هسته‌ای نمی‌دانند و تمایل دارند با کسی در تماس باشند که نقشی تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها دارد.

نام سعید جلیلی به عنوان بدیل ظریف در گفت‌وگوهای احتمالی با آمریکا در رسانه‌های داخلی مطرح شد. اما حمایت یکپارچه دولت و مجلس از ظریف سبب شد که این بحث بالا نگیرد.

محمد جواد ظریف اسفند سال گذشته در جریان سفر بشار اسد در مشایعت قاسم سلیمانی به تهران و دیدار او با رهبر و رئیس جمهوری اسلامی استعفا داد اما استعفایش پذیرفته نشد. ظریف در آن زمان ابراز امیدواری کرده بود که این اقدامش وزارت خارجه را به «جایگاه قانونی‌اش» بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.