ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولید روزانه ۱۰ تن پسماند عفونی در اراک

به گفته حمیدرضا قناتی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی روزانه ۲ تن زباله عفونی را بدون جداسازی رها می‌کنند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از تولید روزانه ۱۰ تن پسماند عفونی در این شهر خبر داد. به گفته او مراکز خصوصی بخشی از این پسماند را در محیط زیست رها می‌کنند که «تهدیدی جدی» برای مردم و محیط زیست این شهر محسوب می‌شود.

بیمارستان‌های خصوصی یک‌پنجم پسماند عفونی که روزانه در اراک تولید می‌شود را در طبیعت رها می‌کنند

 براساس گزارش روزنامه همشهری حمیدرضا قناتی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اعلام کرد: «روزانه ۱۰ تن پسماند عفونی در اراک تولید می‌شود که از این میزان ۲ تن مربوط به مطب‌های خصوصی به‌ویژه دندان‌پزشکی‌هاست».

حمیدرضا قناتی زباله‌های عفونی را «یک تهدید جدی برای محیط‌ زیست و سلامت مردم استان» خواند و گفت:

«در مجموع ۲۲ بیمارستان فعال در استان وجود دارد که در ۲۱ بیمارستان اتوکلاوها زباله‌ها را بی‌خطر می‌کنند، اما ۲ تن دیگر از این زباله‌ها که در مراکز درمانی خصوصی و مطب‌ها تولید می‌شوند دارای این تکنولوژی نیستند و اصلی‌ترین مشکل در این بخش به شمار می‌روند»

به گفته قناتی برخی از مطب‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها بخشی از این پسماند‌ها (زباله‌هایی که شامل سر سرنگ، اجسام نوک تیز و برنده است) را و بدون توجه به همراه دیگر زباله‌ها در محیط زیست رها می‌کنند و از  بستن قرارداد با شهرداری برای بی‌خطرسازی و دفع بهداشتی پسماندهای عفونی طفره می‌روند.

براساس گزارش‌ها سازمان نظام پزشکی موظف به شناسایی و عقد قرار داد با این مراکز شده اما هنوز پیشرفتی صورت نگرفته است.

حمیدرضا قناتی، پیشتر اعلام کرده بود با اینکه شهرداری وظیفه‌ای نسبت به جمع آوری زباله‌های عفونی ندارد، اما خدمات مربوط به این حوزه را فقط تا آخر شهریور ماه امسال انجام می‌دهد.

رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز به خبرگزاری مهر اعلام کرد : جمع آوری و دفن این پسماندها که قبلا بر عهده شهرداری گذاشته شده، قرار است به یک شرکت پیمانکار که روش آن جهت بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی تأیید شده باشد، سپرده شود.

رهاسازی پسماندهای عفونی علاوه بر ضررهای محیط زیستی، سلامت مردم اراک و همچنین زباله‌گردها را در معرض خطر جدی قرار داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.