ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمعی از معترضان به «سگ‌کشی در کهریزک» همچنان در بازداشت

این افراد که برآورد می‌شود تعدادشان دست‌کم ۳۰ نفر باشد، در زندان اوین به سر می‌برند. به گزارش خبرگزاری هرانا، ۱۲ نفر از بازداشت‌شدگان مرد و ۱۸ نفر زن هستند.

بازداشت‌شدگان تجمعی که روز دوشنبه ۲۸ مرداد در اعتراض به کشتار سگ‌ها در مقابل ساختمان شهرداری تهران در خیابان بهشت انجام شد، کماکان در بازداشتگاه هستند.

تجمع حامیان حقوق حیوانات و معترضان به سگ‌کشی در مقابل شهرداری تهران

این افراد که برآورد می‌شود تعدادشان دست‌کم ۳۰ نفر باشد، در بازداشتگاه زندان اوین به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ۱۲ نفر از بازداشت‌شدگان مرد و ۱۸ نفر زن هستند. هویت پنج نفر از بازداشت شدگان برای هرانا روشن شده که نام و نشان آنان از این قرار است: علیرضا اصلانی، حمیدرضا خاکی، امید ظهری، شروین امینی و عماد رضوی.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده یکی از بازداشت‌شدگان برای آزادی این افراد قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تعیین شده است.

بر اساس تصاویر و ویدئوهایی که از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، این افراد به دنبال واکنش پلیس به این تجمع و به خشونت کشیدن آن بازداشت شدند.

روز دوشنبه، شماری از حامیان حقوق حیوانات در واکنش به انتشار ویدئویی که گفته می‌شود مربوط به «کشتار سگ‌ها در کهریزک» است، در مقابل شهرداری تهران تجمع کردند که این تجمع به خشونت کشیده شد.

شهرداری به اصالت این ویدئو تردید وارد کرده و گفته است زمان وقوع این ماجرا به گذشته برمی‌گردد و چنین ماجرایی در روزهای اخیر رخ نداده است.

پرویز پرستویی، بازیگر سینما از جمله کسانی است که در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع پرداخته و این ویدئو را منتشر کرده است.

پس از انتشار این فیلم از سوی پرویز پرستویی، شهردار کهریزک خبر از شکایت از این بازیگر سینما داد.

اسماعیل نعمت‌زاده به خبرگزاری فارس گفت:

«در فیلم منتشر شده مشخص نیست در کجا و چه اقدامی صورت می‌گیرد و تعابیر ناروا و نادرست عجولانه، شتاب‌زده و بدون مستندات اظهار شده است.»

اما در واکنش به بازداشت معترضان به سگ‌کشی، شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد گفت:

«طبق اصل ۲۷ قانون اساسی مردم معترض حق تجمع دارند. باید مشخص شود چه کسانی به ‌خود اجازه داده‌اند به تجمعی مسالمت‌آمیز حمله‌ور شوند؟ تجمعی که می‌دانیم حق با معترضان است و کشتار حیوانات، احساسات شهروندان را جریحه‌دار کرده است. از کنار این بی‌قانونی عیان نمی‌گذریم و آن را پیگیری خواهیم کرد.»

همزمان با تجمع اعتراضی روز دوشنبه در مقابل شهرداری، جمعی از حامیان حقوق حیوانات هم در نامه‌ای به طیبه سیاوشی، نماینده مجلس، با اعتراض به کشتار سگ‌ها، خواستار پیگیری این مساله و روشن شدن موضوع شدند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • کارو

      خانم شهربانو امانی چطور در برابر بازداشتیان اول ماه مه روز جهانی کارگر که از 11 اردیبهشت تاکنون هنوز در بازداشت هستند خفه خون گرفته و هیچ حرفی نمی زند؟!؟ فقط باید از سگ ها دفاع کرد؟ اگر کسی از کارگران هفت تپه دفاع کند خواسته اش برحق نیست؟؟ روزی همۀ این نمایند های بیت رهبری را به خاطر خیانت هایشان محاکمه خواهیم کرد.