ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد فرانسه به ایران، آغازگر نشست گروه ۷

رئیس جمهوری فرانسه بدون آنکه وارد جزئیات شود گفت: پیشنهادهایی برای رفع تحریم‌ها ارائه می‌کنیم با این هدف که مردم ایران از زندگی بهتری برخوردار شوند.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد قبل از برگزاری نشست گروه ۷ در دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی پیشنهادهایی برای کاستن از تنش‌ها بین ایران و آمریکا مطرح خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه

به گزارش خبرگزاری رویترز امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه ۳۰ مرداد/ ۲۱ اوت  در جمع خبرنگاران گفت:

«چند ساعت قبل از آغاز نشست گروه ۷ دیدارهایی با ایرانی‌ها خواهم داشت تا به آنها چیزهایی پیشنهاد کنم.»

مکرون بدون آنکه وارد جزئیات شود گفت:

«ما پیشنهادهایی برای رفع تحریم‌ها یا یک مکانیسم جبرانی ارائه داده‌ایم با این هدف که مردم ایران از زندگی بهتری برخوردار شوند.»

 رئیس جمهوری فرانسه گفت در ازای این اقدامات انتظار می‌رود ایران کاملاً به توافق هسته‌ای پایبند باشد و در مذاکرات تازه درباره برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شرکت کنند. مکرون گفت:

«در چند ساعت آینده باید ببینیم پاسخ ایرانی‌ها چه خواهد بود. ضمن آنکه باید ببینیم آمریکایی‌ها چقدر برای پیش رفتن آمادگی دارند.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دوشنبه گذشته در سفرش به فنلاند اعلام کرد جمعه همین هفته با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری و  ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. جرارد آرود، سفیر پیشین فرانسه در آمریکا با انتشار پیامی در توییتر نوشت:

 «مکرون قبل از پذیرش ریاست نشست گروه هفت، پذیرای یک هیئت ایرانی خواهد بود تا روش‌های حفظ برجام و ایجاد گشایش در راه‌کارهای دیپلماتیک در خصوص بحران‌های جاری را بررسی کند.»

روحانی و مکرون در طی دو ماه پنج بار با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. یکی از این مکالمات  ۱۰۰ دقیقه به درازا کشید. ظاهراً امانوئل مکرون به روحانی پیشنهاد داد که ۱۵ میلیارد یورو به اینستکس تزریق شود که از این مقدار، ۵ میلیارد یورو را خود فرانسه تزریق می‌کند و باقی این مبلغ را سایر اعضای باقیمانده در برجام. علاوه بر این فرامسه طرح توقف در برابر توقف را هم به ایران پیشنهاد داده است:بر اساس این طرح ایران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در حد فعلی نگه می‌دارد و آمریکا به ازای این کار تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال نمی‌کند تا آنکه فرصت گفت‌وگو فراهم شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اواسط مرداد با انتشار دو پیام در توییتر به تماس‌های تلفنی مکرر مکرون و روحانی نوشت ایران که با مشکلات مالی جدی مواجه شده، سخت در پی مذاکره است اما مکرون به تهران پیام‌های اشتباه ارسال می‌کند. رئیس جمهوری آمریکا در پیام دیگری اعلام کرد: «هیچ‌کس غیر از ایالات متحده به نمایندگی از ایالات متحده صحبت نمی‌کند. هیچ‌کس به هیچ شکل، روش یا نوع مجاز به نمایندگی ما نیست.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.